neděle 24. března 2013

Recenze: Mezi nebem a zemi - Setkání s duchem

 Autor: Stacey Kade
Vyšlo:  03/13
Nakladatel: Fragment
Žánr:  paranormální romance
Anotace:
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

                                              
Alona Dareová měla všechno. Byla krásná, bohatá a oblíbená. Dokonce byla třikrát zvolena královnou plesu, takže by se dala nazvat Královnou školy. Jenže nic není tak dokonalé jak se na první pohled zdá, takže ani Alonin život není perfektní. A na jeho dokonalosti ubírá i to, že kvůli nešťastné nehodě zemřela. Ano, jak už jste mohli poznat z názvu, ona bude dotyčný duch. A kdo se s ním setká? Nenápadný kluk jménem Will Killian, kterého všichni považují za magora, protože si obléká pouze černé oblečení a na uších má neustále sluchátka.

Tak, máme popsané hlavní hrdiny příběhu. Samozřejmě jsou v knize i další, kteří mají významnou roli, ale tito dva celou knihu vedou. V příběhu se střídá jejich pohled, takže nám neuniknou žádné myšlenky ani podlosti. Kniha je psána s lehkostí a bez zbytečných opisů.  Autorka má skvělý styl psaní, který baví a nenechá čtenáře do té doby, než knihu dočte. Proto si připravte velký hrnek kávy a pohodlné křeslo.

Mezi nebem a zemí patří do žánru paranormální romance a dělá svému žánru čest.   Má všechno, duchy, záhadu a hlavně tu romantiku. Dvě postavy z rozdílných konců společnosti by se nikdy nesetkaly, natož aby spolu promluvili, kdyby jedna z nich nezemřela. No není to sladké? Osud si vás najde i po smrti. Možná to zní trochu sarkasticky, ale pravda je, že jsem z knihy opravdu hodně nadšení a v podstatě jí nemám co vytknout. Ano, mohla bych být přehnaně kritická a napsat, že příběh není zas tak originální, místy dokonce přeslazený a kýčovitý. Ale občas přesně tohle člověk potřebuje. Knihu, kterou nenapsal nějaký seschlý stařík, který do příběhu schoval miliony skrytých myšlenek a vy si místo odpočinku po nedělním obědě musíte dát tu práci a všechny najít. Ne, tohle není kniha, která vás povznese na vyšší rozumovou úroveň, ale na rozdíl od knih zařazených mezi povinnou četbu vám vykouzlí úsměv na tváři.

Jediné mínus je konec. Připadá mi trochu jako vaření z vody a do příběhu moc nesedí, přesto ale knize neubírá na hodnocení. Asi to šlo zakončit jinak, ale autorka chtěla přidat trochu akce, napětí a konečný happyend, takže se to dá pochopit.

Kdybych měla knihu hodnotit samostatně, tak jak na mě působila a jaké pocity ve mě vyvolala, dala bych jí plný počet bodů. Jenže já knihy porovnávám s ostatními, které jsem přečetla, takže budu muset hodnocení trochu snížit, právě z důvodu, že mi Setkání s duchem nic nedalo. Pro pobavení fajn, velmi ráda se k ní vrátím, ale hlubší myšlenku ve mě nezanechala.
Hodnocení:
+ lehký, čistý styl psaní          - trochu odfláklý konec
+ dvojice Alona a Will             - jen pro pobavení
+ neuvěřitelně sladké

Dávám 8,5 bodů z 10.
Děkuji nakladatelsví Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat na jejich internetových stránkách.

7 komentářů:

  1. Tuhle knížku si rozhodně chci pořídit, četla jsem kousek v knihkupectví a hodně se mi to líbilo...taková milá oddechovka příjde vždycky vhod! :) A jsem ráda, že mi tvoje recenze potvrdila mou představu o této knize. Trochu mi to připomíná Mediátora...

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodne si to chcem prečítať 8) Už dávno ma to zaujalo 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu teď čtu a zatím mi nepřijde tak dobrá, ale měla by se rozjet :) ...jak čtu, tak mi nedošly ty krásné věci, které tu zmiňuješ, takže si mi pořádně otevřela oči ;)) tak doufám, že mi to vydrží a opravdu skvělá recenze :))

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna dneska mi přišla, tak se na ni těším :) Jinak nevím, jestli jsem ti to už někdy psala, ale neskutečně moc mě baví ta tvoje mínus a plus na konci :) Hezky to zhodnotí klady a zápory knihy a čtenář ví, co má očekávat. Skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna ji čtu, jsem asi ve 2/3 a moc se mi to líbí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Čtu jí v AJ a je to báječný oddech, chci si pořídit i další dva díly ze série. Je to kýč, ale občas je to prostě potřeba :))

    OdpovědětVymazat
  7. na tuto knížku se chystám.. další z řady.. :D ale je dost krátká, takže se na ni chci vrhnou co nejdříve..=))

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))