Recenze: Zelená jako smaragd (Drahokamy 3)

Autor: Kerstin Gierová
Vyšlo: 09/2012
Nakladatel: CooBoo
Žánr: sci-fi
Gwendolyn má zlom
ené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

Zlomené srdce bolí. Své o tom ví Gwendolyn,
která už tak nemá jednoduchý život. Kromě toho, že zdědila časocestovací gen, musí se vypořádat i s Gideonovým odmítnutím. Jeho polibky a vyznání lásky bylo, jak se zdá, jen součástí dobře promyšleného plánu...

Po dlouhém a úmorném čekání si konečně můžeme přečíst poslední díl série Drahokamy od Kerstin Gierové. První díl je okouzlující od první stránky, Modrá jako safír je neuvěřitelně harmonická a Zelená vše skvěle uzavírá tak, aby nikdo nebyl naštvaný. Přesto patří čtení posledních stránek k nejsmutnějším událostem, které lze v knižním světě zažít. Proč? Proč musí tato série končit? Ale o no je to jen dobře, protože natahování na pět a více dílů by nemělo smysl. Takhle je ta dokonalost koncentrovaná ve třech skvělých dílech a čtení každého z nich je zážitkem.

Obecně nemám ráda třetí díly série. Nelíbil se mi Vězeň z Azkabanu, Prokletí titánů ani Návrat krále. Nevím proč, ale pravděpodobně je to jen souhra náhod, protože Zelená jako smaragd se mi líbila stejně jako předchozí díly. Sice jsem ji četla mnohem pomaleji, ale to bylo kvůli vlivu vnějších událostí. Díky tomu jsem si ale knihu pořádně užila a vychutnala.

Všechny otázky a záhady byly rozluštěny, časové kontinuum bylo dodrženo a nechyběla ani romantika. O vtipnost se postaral duch Xamerius, který svými poznámkami celý příběh příjemně podkresloval. Gideon nezklamal a hrabě Saint Germain zahrál svou úlohu dokonale. Knize není co vyčíst, všechny aspekty spolu neuvěřitelně lad
í a vytvářejí obdivuhodný celek.

Pro vyjádření kvality této série bych si musela otevřít Slovník synonym a vyhledat slovo úžasný. Je těžké rozepsat jednu emoci na celou recenzi, ale tak snad chápete, že jsem se zamilovala. Do Gideona a Gwendolyn, do stylu autorky a jejím vtipům. Recenze je útvar kritický a hodnotící. Já bohužel kritizovat tuto knihu nemůžu a hodnotím ji plným počtem bodů!
+ kvalitní zakončení       -bohužel konec výborné série :/
+ odpovědi na otázky
+ muck knížka