úterý 26. února 2013

Recenze: Rozpolcení (Svět Tryllů 2)

Autor: Amanda Hockingová
Vyšlo:  02/13
Nakladatel: Fortuna Libri
Obětuje Wendy pravou lásku pro záchranu přátel?
Když Wendy Everlyová objeví pravdu o svém původu, dojde jí, že její život už nikdy nebude takový jako předtím. Stále však přicházejí nová a nová překvapení. Dozvídá se, že její spojení s Vittrou je velice úzké, užší než si kdy dokázala představit, a že Vittra se nezastaví před ničím, aby ji získala na svou stranu.
Pokud Wendy dokáže ovládnout své schopnosti a pokud se provdá za stejně mocného Trylla, jako je ona sama, bude mít moc ochránit Trylly před válkou s Vittrou. To pro ni však znamená, že se musí navždy vzdát Finna, svého milovaného ochránce, a že musí zapomenout i na Lokiho, okouzlujícího markýze z Vittry. Je rozpolcená mezi svými vlastními touhami a potřebami lidu, mezi láskou a povinností.
Wendy se musí rozhodnout, kterou cestou se vydá. Pokud se rozhodne špatně, může ztratit vše a každého, na kom jí záleží, v obou jejích světech.
Amanda Hockingová je autorkou trilogie o Tryllech, která se v USA stala bestsellerem a dalších šesti knih, jež si vydala vlastním nákladem. Poté, co se prodalo – zejména ve formátu e-Book – , více než milion jejích knih vydaných samonákladem, je obdivována jako typický příklad úspěchu v digitálním věku. Žije v Minesotě, kde pracuje na další knize. Více se o ní dozvíte na www.amandahocking.blogspot.com a www.trylleseries.com

Wendy celý život žila ve lži. Není tím, kým si myslela že je a ani její rodina není její. Proto není překvapivé, že se rozhodla utéct z nového domova. Ne že by to tam bylo tak strašné, vždyť je princezna a budoucí královna, ale její pravá matka je chladná jako skála, což je sice lepší než kdyby se jí snažila zabít jako její hostitelská matka, ale v hostitelské rodině měla aspoň bratra, který ji miloval a záleželo mu na ní. A kdo vlastně Wendy je? Znáte příběhy o trolech, kteří unášejí děti a místo nich dávají do lidských rodin ty svoje? Wendy sice není zelená a ani nemá bradavice, ale jinak je čistokrevný trol. A díky tomu má i nadpřirozené síly.

Rozpolcení pokračuje přesně tam, kde skončil první díl. Příběh je akční a napínavý a nenechá čtenáře odejít dřív, než dočte celou knihu. Konečně jsou zodpovězeny staré otázky, ale jak to tak bývá, objevily se nové. A důležitější. Autorka umí skvěle pracovat se slovy a s příběhem, takže je jasné, že je vše pečlivě propracované a každý detail bude mít v budoucnu svou váhu.

Kromě starých postav jako je Wendyin bratr Matt nebo její láska Finn se setkáváme i s velmi charismatickým nepřítelem Lokim, který bezproblémů Finna zastínil. Kvůli němu máme v příběhu už ohraný milostný trojúhelník, ale vzhledem k tomu, že s jedním být nemůže, protože není vhodný jako nápadník princezny, tak je volba jednoduchá. Nebo ne? Wendy stojí před těžkým rozhodnutím a nejen tím milostným. Musí si také vybrat stranu, starodávné a puritánské Trylly nebo militantní a modernější Vittru? Volba závisí jen na ní, ale ovlivní desetitisíce lidí. Název knihy proto přesně odpovídá ději.

Stejně jako v Dědičce, i tady je připojena bonusová povídka, která aspoň trochu zmírní  fakt, že kniha končí. Povídka je skvělá stejně jako kniha a navíc nabízí tři různé pohledy důležitých mužů ve Wendyině životě. Kvůli tomu se vydání třetího dílu zdá tak neskutečně daleko i když má vyjít již v březnu.
+ akční                                      -nerozhodnost hlavní hrdinky
+ zodpovězeny staré otázky
+ záporák Loki