úterý 1. ledna 2013

Shrnutí roku 2012


365 dní plný knih. To byl můj rok 2012. Celkově jsem přečetla 133 knížek (43 859 stránek!!) a splnila tak mou Goodreads výzvu. Zároveň i blog oslavil své první narozeniny a oslavil je opravdu dobře. Jaká jiná oslava než rozdávání knih by byla vhodná? :D V tomto roce se stalo mnohé, takže bych to ráda shrnula v tomto článku.

Knihy
Čtenář svůj rok musí vždy pečlivě shrnout a vytvořit takový imaginární žebříček knih, které byly pro něj v tomto roce důležité a významné.


Nejlepší kniha roku 2012:  Rezistence -Veronica Roth
Vybrat tu nejlepší bylo těžké a ani teď nevím jestli jsem vybrala správně. Tolik skvělých knih! Ale je pravda, že Rezistence vyčnívala a to hlavně svým koncem. Kdo nečetl, ať se stydí a okamžitě to běží dohnat! Teď už jen čekat na pokračování...

Největší překvapení roku 2012: Rudá jako rubín - Kerstin Gierová
Kdo by to do té roztomilé růžovoučké knížky řekl... Opravdu, příběh vás strhne a nepustí. Něco tak příjemného roztomilého, ale zároveň chytrého jsem už dlouho nečetla. Tleskám autorce za její umění sát tak lehce.


Nejlepší vymyšlené prostředí roku 2012: Pod nekonečnou oblohou - Veronica Rossi
Svět ovládaný éterem je krásný, ale i nebezpečný. Pokud bych si měla vybrat knihu, ve které bych chtěla žít, tahle by to nebyla, ale PNO mě fascinuje svou surovostí a hlavně éterem. Líbí se mi i ty bubliny, které lidé postavily, aby se uchránili. Virtuální Říše, které jim ukáží zdánlivě reálný obraz jakéhokoli místa na planetě.

Nejlepší série roku 2012: Bohové Olympu - Rick Riordan
Série o Percym Jacksonovi byla skvělá, ale Bohové ji překonaly a překonaly i ostatní série. Čím to je, že mě knihy Ricka Riordana tak okouzlili? Netuším, ale možná na tom bude mít nějaký podíl i charismatický Percy :)).

Nejhezčí pár: Na půl cesty do hrobu - Jeaniene Frost
Cat a Bones se k sobě prostě hodí. Jiskří to mezi nimi od začátku do konce, ale teprve ve druhém díle se konečně rozjednou. Jen tak dál!

Nejzajímavější rasa roku 2012: Dědička - Amanda Hocking
Tryllové jsou něco jako trollové a své děti umisťují do lidských rodin za účelem zisku dědictví této rodiny. Na jednu stranu je systém Tryllů špatný a zvrácený, na stranu druhou velmi promyšlený a inteligentní. Kdyby se jen nechovali tak nadřazeně...

Nejkrásnější obálka: Loď mezi hvězdami - Beth Revisová
Co víc dadat. Tuhle knihu si musíte koupit už jen kvůli té nádherné obálce. A skvělý a překvapivý příběh je jen velmi sympatickým doplňkem. Pokračování s názvem Milion sluncí není se svou krásnou pozadu, je stejně ohromující jako první díl. Teď si jen musíme počkat na třetí díl a doufat, že nakladatelství CooBoo vymyslí něco stejně úchvatného.

Nejlepší zakončení série: Inheritance - Christopher Paolini
Jak uspokojit všechny čtenáře? To by se mohli učit autoři od mladého Chrise. Ze dvou možných zakončení si vybral to třetí a zakončil sérii tak, že nikdo nebude zklamaný. Skvělé.

Nejlepší horor: Bec - Darren Shan
Tím koncem mě autor jednak pořádně naštval, ale zároveň překvapil. Věděla jsem, že Darren umí být krutý, ale až takhle? :O


Nejnudnější kniha roku 2012: Čtyři poslední věci - Paul Hoffman
oproti strhujícímu prvnímu dílu byly Čtyři poslední věci opravdu utrpení. Měla jsem problém knihu dočíst, ale dokázala jsem to. Fuj. Už nikdy více.

Nejdivnější kniha roku 2012: Krvavá romance - Alice Moon
A to je jako co?



Knihy, které se nezařadily, ale je potřeba je zmínit:
Temný ráj - Patrick Ness, Chvíle před koncem - Lauren Oliverová, Vlny zmítané smrtí - Carrie Ryanová, Padesát odstínů šedi - E.L. James, Štvanice - Patricia Briggs, série Hex Hall - Rachel Hawkinsová, Mezi láskou a smrtí - Meg Cabot

Výzvy
V tomto roce jsem se zúčasnila tří výzev a jednu z nich dokonce pořádala. Byly to Knihy od A do Z, Novoroční knihovzetí a Knižní vzpoura.
První výzvu jsem nesplnila tak úplně, stále mi schází šest písmene, ale to nevadí. Pro mě byla výzva úspěšná.
Novoroční knihovzetí jsem plnila nezáměrně. Občas jsem jen zkoukla seznam a škrtla knihy, které jsem si koupila. Některé mě dokonce překvapily, protože jsem zapoměla, že jsem si je do seznamu napsala :D Sedm knih jsem si nepořídila, protože některé ještě nevyšly (Skrze věčnou noc) nebo mě nazaujal první díl (Zásvětí, Zkáza, Betrayals) a nebo jen nebylo dostatečně peněz :)
Knižní vzpoura je můj výmysl a já si troufám tvrdit, že i úspěšný. Jsem ráda, že se výzva tak skvěle povedla a už začínám vymýšlet něco dalšího :)

Tak, tohle by bylo takové menší shrnutí mého roku. Mohla bych toho napsat ještě mnohem více, ale nechám si energii na recenze :D To co chystám na rok 2013 se určitě dozvíte brzo, ale zatím bych vám jen chtěla popřát šťastný a úspěšný nový rok!



3 komentáře:

  1. Hezké shrnutí :) A Knižní vzpoura byl skvělý nápad, nestihla jsem jí dopsat, ale dodělám to teď v lednu, ono to nikomu snad vadit nebude ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Naozaj pekné zhrnutie 8) Ja takéto nerobím, lebo by som si fakt nevedela vybrať 8D
    Cat a Bones sú úžasní!!! 8)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))