neděle 18. listopadu 2012

Recenze: Tygrovo prokletí (Tygří sága 1)


Autor:  Colleen Houcková
Vyšlo: 04/2012
Nakladatel: CooBoo
Žánr:  fantasy pohádka
Anotace:
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co ji čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. 
Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. 
Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.
                                                  

Kelsey je obyčejné děvče, které hledá brigádu na léto. Práce v cirkuse není zrovna ideální, ale je to lepší než nic. Dokonce tam mají tygra! A ne jen ledajakého, krásného bílého. Naštěstí se o něj Kelsey může starat. Dokonce si ho i zamiluje a každý den mu předčítá své oblíbené pasáže z knížek. Jenže její stáž v cirkuse končí a pro tygra Dhirena se našel kupce, který ho hodlal vypustit v chráněné rezervaci v Indii. Kels je to sice líto, ale pro Dhirena je to to nejlepší. Jenže nic není takové jak se zdá a shodou náhod Kelsey letí do Indie s Renem. Bude její cesta stejně nebezpečná jako tygrovy zuby?

Jako malí jsem měli všichni rádi pohádky. Příběhy o obyčejných lidech, kterým se stalo něco neskutečného. Dávali nám naději. Nesměla v nich chybět láska a nějaké to nadpřirozeno. Tygrovo prokletí je také taková pohádka. Některé situace v knize byly až groteskně nelogické (například chování opatrovatelů Kelsey, no vážně, kdo pustí dítě na cestu do Indie s cizím chlápkem a tygrem?!), byla kniha příjemná a v době, kdy se venku brzy stmívá naprosto dokonalá. Tygrovo prokletí vám svou atmosférou prozáří den.

V podstatě by se knize dalo vytknout spousta věcí. Ale já to dělat nebudu, protože pro mě byl důležitý výsledný dojem. Pokud k TP budete přistupovat jako k pohádce, nebudete litovat. Cesta Kels a Rena je zajímavá a akční, navíc oživená vztahem těchto dvou. Jedinou věc ale musím vytknout. A to chování Kelsey. 

To jak se stavila ke konci knihy ke vztahu k Renovi mě neskutečně štvalo a kdybych mohla kteréhokoli hrdinu z knih proplesknout, byla by mezi horkými kandidáty.


Naprosto jsem si zamilovala Indii a její kulturu a to díky této knize. Nikdy dřív jsem nečetla o Indii, protože málokterá z YA knih se odehrává mimo USA, proto je pro mě Tygrovo prokletí tak vzácné. Autorka využívá pověsti a tradice této asijské země a evropskému čtenáři tak přibližuje zemi, do které se málokdo z jeho okolí podívá.

K Tygrovu prokletí nelze přistupovat čistě objektivně. Kdyby ano, nejspíš by ji většina čtenářů shodila do nejhlubšího knižního pekla.
Tahle kniha patří k těm, které musíte hodnotit jako celek. Příběh, postavy a hlavně atmosféru. Dohromady to tvoří milou orientální pohádku.

Hodnocení:
+ nádherná obálka                -nelogičnost některých situací
+ milý příběh                        - chování Kelsey
+ Indie                                 - pomalý začátek

                                  
Dávám 6 bodů z 10.


10 komentářů:

  1. To zní zajímavě, tahle recenze se ti povedla. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto souhlasím s tím, že se Kelsey ke konci chovala naprosto nepochopitelně k Renovi a strašně mě tím naštvala! Jinak já jsem si knížku moc oblíbila, i přes všechny chyby to pro mě byla krásná knížka, od které jsem se nedokázala odtrhnout. :) Už se těším, až si přečtu Tygrovu stezku. :)

    OdpovědětVymazat
  3. fantasy nejako nemusím ale keď uvidím v knižnici tak skúsim ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Naprosto s tebou souhlasím, když jsem četla Tygrovo prokletí, měla jsem k němu opravdu spoustu výtek, ale když to hodnotím s odstupem času, tak jako celek je to opravdu dobrá knížka. Má neobyčejnou atmosféru, kterou ji dodává hlavně to prostředí Indie. Při čtení mi občas přišla dost zdlouhavá, hlavně ty popisy, ale teď nelituju, že jsem si ji přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Knižka vyzerá zaujímavo, rada by som si ju prečítala 8)

    OdpovědětVymazat
  6. Chvíli mi trvalo, než jsem se do toho pořádně začetla, ale od té chvíle, jak Kelsey letěla do Indie, mě to chytlo. Celou dobu jsem si říkala, jak je tahle knížka báječná, ale ke konci mi fakt to Kelseyino chování nesedlo. Připadalo mi to, jako by to byla postava s úplně jiným charakterem než Kelsey na začátku. Každopádně si přečtu další díly, ať vim, jak to s nima dopadne.

    A s tvojí recenzí naprosto souhlasím ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Ta kniha je úžasná!!! Přesně taky mě na konci naštvala ale tygří stezka je trošku jiná stylem psaní ale je taky boží!
    Jenom nevím jestli už vyšel film

    OdpovědětVymazat
  8. Sem sice kluk ale na konci sem myslel že se do sebe zamilujou a ona neodjede do Oregonu což mě docela naštvalo....Ale jinak se těším na Tygrovo stezku ;)

    OdpovědětVymazat
  9. jo je to báječná kniha a tvoje recenze je super :-D nevíš náhodou jestli už nevyšel film? začínám z toho šílet..

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))