pondělí 19. listopadu 2012

Je suis impatient de...(6)

Tento příspěvek publikuju poměrně pozdě, opravdu jsem dřív neměla čas, ale radši pozdě než vůbec :D


Na blogu právě skončila Narozeninová soutěž a právě běží knižní hop pořádaný Syki. Účastní se poměrně velké množství blogů, takže opravdu je co vyhrávat :) Dále jsem na začátku měsíce spustila Knižní vzpouru a jsem více než nadšená z výsledků! Páni! Takovou účast a nadšení jsem nečekala. Děkuju :) 
Co budu číst? Momentálně se rozhoduju do které z knih se mám pustit. Mám tu Dceru kostí a dýmu, Drakii, Válka hluku a Prokletého. Četli jste nějakou z nich? Poradíte mi? :) Jinak teď čtu Hněv Bohů od Ricka Riordana a líbí se mi to stejně jako první díl Rudá pyramida.
Pročítala jsem si vaše odpovědi v Narozeninové soutěži (hlavně ty na otázku Co by jste změnili?) a hodně z vás mluví o vzhledu. Já vím, že jsem se o tomto zmiňovala před časem na FB, ale stále mi to vrtá hlavou. Mnoho z váš píše, že je vzhled smutný, nevýrazný a podle někoho dokonce samotářský. Jiní zase jednoduchost a nepřeplácanost oceňují. Proto zkusím vymyslet nějaký kompromis, ale je mi jasné, že se nezavděčím všem.
Dále mi vytýkáte i to, že články nepřidávám nijak často. Já vím, je to pravda, ale častěji to snad asi ani nepůjde. Teoreticky by to šlo, ale musela bych omezit čtení a to se mi moc nelíbí, což jak všichni vášniví čtenáři jistě pochopí. Jinak by pár z vás ocenilo recenze i na jiné žánry knih než fantasy a YA. Zase by to teoreticky šlo, ale problém je ten, že jiné žánry nečtu :D
Další téma -krátké recenze- bude krátké, protože mám ráda stručnost a ne zbytečné okecávání (proto nemám ráda Tolkiena a jemu podobné). Já osobně dlouhé recenze nečtu, protože čas, který strávím čtením této recenze bych mnohem raději využila u čtení recenzované knihy. Proto jsem i na konec recenze začala přidávat i plusy a mínusy (pro lenivce, kteří si nechtějí číst celou recenzi, ale chtějí znát můj názor). A taky bych se tady chtěla vyjádřit k tomu, že někteří do recenzí dávají i spoilery (prozrazení důležité části děje). Podle mě recenze se spoilery není recenze a to i přestože je na začátku čtenář upozorněn, že recenze obsahuje mírné spoilery. To je hnus, prosím vás. Nechci nikoho jmenovat ani odsuzovat, ale tohle se mi prostě nelíbí.
Žádáte si videa a já vám to hodlám splnit, ale až po Vánocích, kdy dostanu web kameru! Osobně se toho trochu bojím, ale snad to půjde. Dale by jste uvítali nějaké rozhovory s autory. Budu o tom uvažovat, ale už teď se mi ten nápad líbí.
Naopak jsem byla velmi potěšena, když jsem si přečetla, že jedné čtenářce chybí Dopisy hrdinům! Já vím, že to není zas tak dlouho, co jsem je publikovala, ale přesto mě těší, že si pamatujete i staré projekty. Proto se budu snažit je oživit :)
Téměř všichni jste připojili i nějakou tu pochvalu a i když chápu, že pořadatele soutěže těžko pošlete někam do dalekých míst, ale přesto mě každé uznání těší. Děkuju proto všem :)) Ve formuláři toho padlo ještě dost, ale tohle zatím stačí :)
Co ještě plánuju v tomto měsíci? Hlavně nějaké recenze :D Nedávno jsem je začala psát i pro internetový fantasy a sci-fi magazín Fantasya.cz takže se musím trochu rozkrájet. Ale nebojte, recenze se tu objevovat budou, ale ne už tak často. Dále bych ráda trochu pravidelněji přispívala do projektů, které nejsou zas tak pravidelné, jak by být měli. Například Knihy, které... mrzí mě to, takže až bude ve škole trochu klid, bude blog aktivní stejně jako dřív :)
V listopadu vychází velká hromada skvělých knížek! Je spousta blogů, kde najdete jejich přehled, takže tu nebudu vypisovat všechny, ale především se těším na Milion sluncí od Beth Revisové, které je pokračování fenomenální Lodi mezi hvězdami. Dále už vyšlo Loviště, pokračování Štvanice od Ptricie Briggs. Vyhlídla jsem si taky Dědičku od Amandy Hockingové nebo třeba Železná dcera od Julie Kagawa. Máte taky v plánu kupovat si nějakou ze žhavých listopadových novinek?
Nemohla jsem si nevšimnout, že se v poslední době objevilo hodně trailerů na filmy podle knižních zpracování. Hostitel, Nádherné bytosti a samozřejmě Město z kostí. Původně jsem nebyla nadšená z Jamieho Bowera jako Jace, ale po ukázce se to krapet změnilo, stále mám nějaké výhrady, ale mohlo to být horší. Hostitele ani Nádherné bytosti jsem nečetla, ale uvažuju, že bych si sci-fi dílo z pera Stephenie Meyerové přečetla, film vypadá opravdu dobře :))
V listopadu jsme pro vás připravila dvě soutěže, jedna už skončila, ale do knižního hopu se stále můžete přihlásit. Není na tom nic těžkého, prostě jen vyplníte formulář. Žádné extra body, žádné zapeklité otázky ani nic podobného. Je to z toho důvodu, že mě čeká vyhodnocení Narozeninové soutěže a v té se zúčasnilo neuvěřitelných 214 lidí (!!!) a i když jsem se snažila vaše vzkazy a připomínky pročítat pravidelně, ještě pár mi chybí. Takže jsem si nechtěla přidělávat ještě více práce (ano, jsem líná! :D ). Přeju všem štěstí v knižním hopu a doufám, že vyhrajete knížku, po které už dlouho toužíte :)


11 komentářů:

  1. Přečti si Drakie!!! :D Moc bych si chtěla přečíst recenzi od tebe. A jinak momentální vzhled blogu se mi moc líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jo, asi zkusím tu Drakii :) A děkuju

      Vymazat
  2. Mě se tenhle vzhled líbí právě proto, že je takový jednoduchý a přitom osobní :) Taky nechápu spoilerové recenze, to bych nenazvala ani recenzí, i když i normální "recenze" mají do pravých recenzí daleko, ale psát: naštvalo mě, že tenhle udělal to a ten zase tohle pozor spoiler to je prostě spíše na článek o mém osobním názoru na věc atd. Přijde mi to hloupé. Jinak páni 214 lidí to je super číslo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, taky se mi líbí. Tyto "recenze" mi opravdu dokážou znechutit den. A nejvíc mi vadí, že toto dělají i poněkud starší a úspěšní blogeři.

      Vymazat
    2. Jo jo taky jsem si všimla, ale co, člověk by měl být hrdý sám na sebe a na ostatní se může vybodnou ;)

      Vymazat
  3. Dceru kosti a dymu mám doma, ale ešte som sa k nej nedostala, takže som zvedavá, čo na ňu povieš ty 8)
    Akurát čítam Naprieč vesmírom a zasekla som sa pritom 8D neviem, proste som si rozčítala inú knihu a tú ešte dnes dočítam 8D nieže by bolo Naprieč vesmírom zlé, ale nejak mi to zatiaľ pripadá priemerné, takže dúfam, že sa to zlepší 8)
    Nové filmové trháky som "nečítala" (myslím ich knižné predlohy), ale plánujem ísť na ne do kina, lebo traileri sú naozaj super 8)
    a Jamieho zbožňujem 8P v Twilighte je proste úžasný 8) aj keď by som v Meste kostí na jeho mieste videla radšej Alexa Pettyfera 8P ale čo už

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej Napříč vesmíru šanci, věřím, že tě okouzlí :)

      Vymazat
  4. Hostiteľ ma dosť prekvapil, bolo to o dosť iné ako Twilight, takže myslím, že by to stálo za to, aby si si to prečítala :D a čo sa týka nádherných bytostí, tie ma dosť sklamali, vzdala som to asi po 7-mej kapitole, teda, skôr to mám stále rozčítané, ešte som to až tak úplne neodpísala, ale zatiaľ sa nezdá, že by to bola kniha, po ktorej by som skočila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stále o Hostiteli uvažuju, asi se do něj pustím o Vánocích :)

      Vymazat
  5. Drakie jsem začala číst, ale nějak mě ten začátek moc nezaujal... Nevím, možná jsem čekala něco jiného... Není špatná, ale jsou lepší knížky :) ale to jest pouze můj názor :D Jinak mně se vzhled mooc líbí, je to tak akorát, jednoduchost, ale chápu, vyjít všem vstříc je těžké... Musím říct, že tě obdivuju, zvládáš toho tolik a to i s naší školou. Máš můj respekt :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že dnes jsou třídní schůzky a naši mě zabijou, tak si zrovna tvůj respekt nezasloužím :D Děkuju, Jessi :))

      Vymazat

Děkuju za tvůj komentář :))