sobota 29. září 2012

Recenze: Noční škola 1

Autor:  Svetlana Chmakova
Vyjde: 2011
Nakladatel: Zoner press
Žánr:  manga
Anotace:
Co myslíte, že by se stalo, kdybyste do své "nudné a otravné" školy zavítali v noci? Zbrusu nová OEL šódžó manga, která vám ukáže, jak zajímavá a dobrodružná může škola být.Jistě, naše školy se na noc zavírají, ale co když je to proto, že ve třídách probíhá výuka úplně jiného typu studentů? Studentů, kteří se kromě matematiky a dějepisu učí i čarovat, měnit podobu nebo pít krev. I vlkodlaci, upíři a čaromějky přece potřebují maturitu. A právě od toho jsou tu Noční školy. Místa, která jsou smrtelníkům zapovězena, aby nepřišli k úhoně. Takový upír si totiž pojem „holka k sežrání“ často vyloží po svém.
Alex je sice čistokrevná čaromějka, ale na chození do podobné školy se zrovna necítí. Roky se učila pěkně doma a z představy třídy plné studentů jí běhá mráz po zádech. Přesto se zdá, že nebude mít na vybranou. Vlákna osudu ji čím dál silněji táhnou k jedné ze škol. Dochází ke sbíhání mocných sil a Alex nejspíš stojí v jejich středu. Podaří se jí přežít?
                                                 
Když jsem si přečetla anotaci k Noční škole, vyděsila jsem se. Bála jsem se, že je to jen další z těch knížek, kde se osoba-člověk zamiluje do nadpřirozené osoby, ale nebudou moci být spolu, kvůli tomu jak jsou jiní a bla bla. I přesto jsem se nenechala zastrašit a rozhodla se to zkusit.
První kapitola na vás „vyplivne“ všechny charaktery, takže se v tom totálně zamotáte. Dokonce i postavy, které tam vůbec nefigurují. Přišlo mi to jako příliš zběsilý úvod, popravdě ani nevíte, která z nich je ta hlavní, navíc já ani nepochopila, kdo je kdo a co dělají, kdo koho má zabít či co a chtěla jsem to odpískat. Ale řekla jsem si, že když už to mám před sebou, dokončím, co jsem začala.
V druhé kapitole se to konečně uklidní a člověk začne chápat, o kom se mluví, kdo hraje jakou roli a knížka začne mít docela zajímavý průběh. Mě osobně překvapilo, že autorka dokázala přijít s novým nápadem ohledně upírů, čarodějek a veškerých nadpřirozeností. Nečekala jsem, že to ještě vůbec jde. Evidentně ano.
Postupem času příběh začíná mít děsivý nádech, zjistíme, že hlavní postava není takovým andílkem, jak se zdá, a vlastně se z toho stává trochu hororový komiks. Naštěstí je to celé opepřeno vtípky a puberťáckým humorem, takže se v některých frázích dokonce můžete sami vidět. Ulehčuje to atmosféru, avšak neničí hlavní podstatu.
Knížka mě rozhodně překvapila, nečekala jsem, že by to mohlo být tak zajímavé. První kapitola je sice docela hektická, ale časem se to všechno ustálilo a bylo to příjemné počteníčko. Rozhodně doporučuji a těším se na další díl.
Hodnocení:
+ originální podání                                       - zmatek v postavách
+ temný nádech, příjemný příběh                 - zase upíři
                                  
Dávám 7 bodů z 10.
Děkuji nakladatelsví Zoner press za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat na jejich internetových stránkách.

1 komentář:

  1. Už dlhšie rozmýšlam či sa pustit aj do tejto série ale po tvojej recenzii idem do toho! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))