neděle 14. října 2012

Recenze: Modrá jako safír (Drahokamy 2)

Autor: Kerstin Gierová
Vyšlo: 09/2012
Nakladatel: CooBoo
Žánr: sci-fi
Anotace:
Čtěte pokračování úspěšné knížky Rudá jako rubín!
Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet. A ani jedno není vůbec snadné! Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu...
                                             
Gwendolyn, na rozdíl od své sestřenice, získala časocestovací gen a s ním i spoustu problémů. To co se jiní cestovatelé učí odmalička se ona musí naučit během pár dnů. Vhodné společenské chování, držení těla, tancování. Cestování časem totiž není žádná legrace, zvlášť když vám život ztrpčuje nádherný a okouzlující mužský cestovatel časem jménem Gideon.

Na konci Rudé jako rubín se Gwendolyn s Gideonem setkali s Lucy a Paulem, párem, který ukradl chronograf a schoval se v minulosti. Bohužel to nebylo setkání příjemné. Když na vás někdo míří pistolí, asi nebudete mít chuť si s ním povídat. Naštěstí ale Gwen s Gideonem utekli a schovali se v kostele, který mají rezervováni Strážci pro případy nouze. A když už se zdá, že se ti dva spolu zase pohádají, místo toho se políbí.

Kdyby nebylo toho dlouhého čekání na další díl, asi bychom si ani nevšimli, že Rudá končí a začíná Modrá. Líbí se mi, že autorka začala tam, kde minule skončila a tak kniha pokračuje v duchu prvního dílu. Je vtipná, rychlá a vzrušující. Má vše, co je pro čtenáře přitažlivé, krásnou obálku, zábavný příběh, kvalitní zápletku a roztomilou romanci.

Příběh druhého dílu je srovnatelný s kvalitou toho prvního. Gwen se snaží naučit způsobům  18. století a i když se velmi snaží, moc jí to nejde. Hrabě Saint Germain si vyžádal její účast na plesu a ona nesmí vyvolat podezdření, že do této doby nepatří. Kdyby jí aspoň hrabě nenáháněl takovou hrůzu...

Nová postava, se kterou se v knize setkáváme je démon Xamerius. Neuvěřitelně vtipný a otravné démon, který Gwendolyn pronásleduje na každém kroku. Ale nic není černobílé a i tato nepříjemnost může Gwen pomoci. Kdo jiný by taky měl vědět co je to pompadurka, že?

Modré jako safír se nedá nic vytknout, je stejně povedená jako první díl a upřímně doufám, že třetí díl s názvem Zelená jako smaragd, bude stejně kvalitní nebo i lepší než díly předcházející. Série Drahokamy se tímto zařadila mezi mé srdcové záležitosti hned vedle Hunger games, Darrena Shana a Percyho Jacksona.
Hodnocení:
+ neuvěřitelně roztomilé       -vzhledem k tomu, že je to druhý díl ze třídílné 
+ Gideon a Xamerius          série, už se neodvratně blíží konec a to je škoda!
+ napínavý děj
Dávám 10 bodů z 10.



16 komentářů:

  1. Krásná recenze, která mě utvrdila, že si mám sérii Drahokamy co nejdřív přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  2. túto sériu by som si veľmi rada prečítala 8)
    námet má naozaj skvelý 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna dneska jsem přečetla první díl a už se chystám na druhý :) Všude jsem zatím četla, že je druhý ještě lepší než první tak se strašně těším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Celá série vypadá velmi zajímavě, takže jsem zvědavá, jaká bude i ve skutečnosti. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na druhý díl jsem se těšila jako malé dítě na Vánoce a přečetla ho za jediné odpoledne. Obdivuju Kerstin!
    Jinak moc pěkná recenze ale ensouhlasím s tím mínusovým hodnocením, já jsem ráda, že je to jen trilogie, více dílů by takovémuto příběhu uškodilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já si nemyslím, že by to měla být delší série, jen mě mrzí, že už bude brzo konec :)

      Vymazat
  6. Rudou jako rubin som precitala cez leto a na Modrou jako safir si este sporim, pretoze medzi tym som si radsej dokupila posledne diely inych serii, ale po tvojej recenzii sa tesim na dalsi diel este viac.

    OdpovědětVymazat
  7. Knihu Rudá jako rubín jsem četla a byla jsem z ní moc nadšená.Na tuto se moc těším,recenzi nečtu :-D abych se náhodou nic nedozvěděla :-)
    Mimo jiné,máš to tu moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem z Modré byla úplně stejně nadšená jako ty! Gwendolyn je neuvěřitelně sympatická a s Gideonem jsou k nakousnutí. Xamerius je také skvělá postavac a také se mi moc líbí celá hloubka knížky, že prostě od začátku to má hlavu a patu :) .. a když Gwen zpívala.. ach* :D

    OdpovědětVymazat
  9. Já doufám, že si ji přečtu co nejdřív, těším se na ni :) A ta obálka je opravdu nádherná:)

    OdpovědětVymazat
  10. Úžasná recenze, nikdy jsem o těchto knihách neslyšela, ale asi si je přečtu. Moc děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak teď si mě docela nalákala :) .. Kdyby na mě nečekala hromada povinných knih, určitě si přečtu tuhle sérii :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zrovna včera jsem dočetla Rudou jako rubín,konečně po dlouhatánské době,co to mám rozečtený :D po téhle recenzi už se fakt nemůžu dočkat,až s tím začnu! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Rudou jako rubín jsem četla hned po tom, co vyšla (zamilovala jsem se do té krásné obálky), a tak jsem se na pokračování těšila opravdu dlouhou dobu :) Právě teď čekám, až internetové knihkupectví konečně vyřídí mou objednávku a já si pro ni budu moct zaběhnout! Proto se musím přiznat, že jsem recenzi pročetla velmi rychle, abych se nepřipravila o žádné překvapení :)

    P.S.: konečně jsem objevila knižní blog! Hned mám lepší náladu :)

    OdpovědětVymazat
  14. Zaujal mě už jen obal, takže se na to vrhnu (snad to mají v knihovně :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))