neděle 21. října 2012

Názory: Tak padne náš svět

Rubrika Názory je nový výmysl, který se zrodil v mé hlavě a v podstatě je to něco na způsob recenze, ale až na to, že ji píšou sami čtenáři. Zapojit se může každý, stačí jen když vyplní formulář, který jednou za čas někde uveřejním. První formulář byl součástí soutěže Znáš je všechny? a já Vám přináším nárory na knihu Tak padne náš svět.
Tak padne náš svět

Autor: Megan Creweová
Vyšlo: 27.3.2012
Nakladatel: Egmont
Žánr:  dystopie
Anotace:
První část dystopické trilogie!
Začíná to jako svědění, kterého se nemůžete zbavit. Pak přijde horečka a šimrání v krku. Pár dní nato budete vykládat svá tajemství na potkání neznámým lidem, jako by to byli vaši staří přátelé. Za další tři dny vás postihnou paranoidní halucinace.
A pak budete mrtví.
Šestnáctiletá Kaelyn žije na ostrově nedaleko pobřeží. Když její nejlepší kamarád odjíždí studovat na pevninu, vůbec ji nenapadne, že ho možná už nikdy neuvidí. Ale pak její malou ostrovní komunitu postihne podivná virová epidemie. Počet mrtvých narůstá a vláda dá ostrov do karantény: nikdo nesmí z ostrova odjet, ani se na něj vrátit.
Ti, kteří jsou dosud zdraví, musejí bojovat o tenčící se zásoby potravin, aby neztratili naději na přežití. Zatímco svět, který Kaelyn znala, se kolem ní hroutí, ona nachází nečekané spojence, přátelství i novou lásku. A když ji virus začne okrádat o přátele a rodinu, ze všech sil se snaží udržet si víru, že musí existovat způsob, jak zachránit lidi, kteří jí jsou nejdražší.
Odakz na ukázku zde
                                                         

Já jsem ještě nečetla knihu na toto téma, proto jsem byla strašně zvědavá jestli se mi bude libit nebo ne. Filmů jsem pár viděla, ale knihám se to občas nevyrovná.
Kniha se mi hodně líbila, zatáhla mě do děje a já pořad a pořád musela číst, protože moje zvědavost jestli se stane to co si myslím, byla silnější než vše ostatní. Příběh byl velice emotivní a bylo tam mnoho zvratů v které jsem doufala, předpokládala a další mě naprosto překvapily. Což jí dodává na kvalitě :) a já se nemohu dočkat a bude další díl.
-Caramella15

No, vzhledem k tomu, že jsem ji nečetla, tak tu nemůžu formulovat zanícené eseje o skvěle vypracovaných postavách a perfektním slohu. Ani nevím, jestli si ji chci vůbec někdy přečíst. Ne, že by mě přímo odrazovala, naopak, pro mě je to zatím 'jen další dystopie' a snažím se, aby můj to-read seznam už moc nerostl. Ale až o něco snížím stav nepřečtených knih a TPNS mě zaujme víc, než teď, pak se do ní dám. Ale to ještě nějakou dobu potrvá. Řekněme, že za rok přečtu +- 30 knih a v pořadníku čeká 200 i víc kousků. Tak to mám čtiva na šest let a dvě třetiny. A pak samozřejmě začnu seznam zase vesele naplňovat dál. :D
-anonym

Nemůžu říct, že by se mi kniha nelíbila, ale něco mi na ní nesedělo. Pravděpodobně to bude sama hlavní hrdinka Kaelyn, která se chová jako by jí bylo 12  přitom jí je 16. Její názory a chování mě odpuzovaly. Jinak byl ale příběh dobrý, hodně dobrý. A i forma, kterou je kniha psána (dopisy) se mi líbila.Takže kdyby nebylo Kaely, dala bych knize plný počet bodů.
-Awekki (autorka blogu)


Knížku jsem ještě nečetla, ale hoodně se na ni těším, ale nějak si na ni nemůžu pořád najít čas....:D Ale asi až dočtu Jeden den, tak se na ni vrhnu, tak krásně žlutě se mi na té poličce vyjímá...:)
Po přečtení ukázky vím jistě, že si ji přečtu hned po Jednom dni... Četla jsem a četla a najednou už to dál nešlo..:D Jsem na to zvědavá..:)
-luckily


O téhle knize nemůžu říct že by se mi nelíbila. Možná to bylo tím že jsem před ní četla Divergenci. Možná to bylo tím, že jsem prostě čekala víc. A nebo to prostě nebylo mnou ale knihou, ale já jsem byla do jisté míry zklamaná. Do knihy jsem šla s velkým očekáváním, ale skoro celý děj jsem se celkem i těšila na konec a věřte mi, že to nebylo tím, že bych prostě potřebovala vědět jak to dopadne. První polovinu a možná i tu druhou mi prostě chyběla akce, které by u knihy s takovým tématem mohlo být požehnaně, a vražedný gang puberťáků? Are kidding me? Prostě to nebyl můj šálek kávy...
Co se mi na knize ale naopak líbí je, že je psaná jako by v dopisech. Ale ne v klasických dopisech. Jde spíše o něco jako dopisy. Kniha je vyprávěna z pohledu Kaelyn, která píše dopisy pro Lea. Dopisy, které nemá v plánu nikdy odeslat. Je to taková její filtrace, kterou jí poradila její psycholožka v Torontu. Tahle "dopisový forma" mi přišla jako skvělý nápad.
-Míša*


Knihu som ešte nečítala, ale ukážka vyzerá zaujímavo - strana 9 ma hneď riadne rozosmiala 8D veľmi sa mi páči, ako to píše celé Leovi - má to veľmi dobrú formu a pekne sa to číta...bože ona je čierna? taký príbeh som ešte nečítala 8D rozhodne nemám nič proti nim, práve naopak zbožňujem napríklad hercov: Willa Smitha alebo Martina Lawrenceho 8P len som ešte fakt nečítala knižku, kde by bola hlavná hrdinka černoška 8) ale myslím, že je to trošku krátka ukážka a ešte sa to len začne rozbiehať 8) Určite si knihu pridám do to-read listu 8)
-E_V_E


knížka se mi moc líbila.. je to už delší doba co jsem ji četla, takže si ji pamatuju jen trochu, ale určitě si chci přečíst další díl.. knížka mi přišla jako zajímavé téma a rozhodně nezklamala..
-TerushQaH

Mě se knížka celkově líbila, jen byla psaná tak odlehčeně...miluju dystopické knihy a tahle mě opravdu zaujala, snad moje nejoblíbenější :) moc se mi také líbí jak spisovatelka hezky pojala budoucnost, tak originálně...
-Sára

No, tak v první řadě chci oznámit, že jsem knížku ještě nečetla. upřímně, celkově se od dystopií snažím držet dál, protože předpokládám, že by mě naprosto pohltily a to si dovolit fakt nemůžu :D
tak ale k tomu názoru (předem se omlouvám za nepřesnosti a úvahy, které se odráží neznalostí knížky a děje): když jsem si anotaci četla poprvé, vzpomněla jsem si na Simpsonovi ve filmu, když jsem ji četla po několikáté, vzpomněla jsem si na Ztroskotanou lásku :D. líbí se mi, že karanténa byla zřízena pro ostrov, ne pro vnitrozemský stát. tím je to pro mě zajímavější-úvahy nad tím, jak (jakým systémem) byl zásobován vodou, elektřinou, potravinami a jinými důležitými materiály, jak na vše reagovaly státy na pevnině (jestli ostrovem třeba neopovrhovali a nezatracovali ho předčasně), jak byli obyvatelé ostrova neustále informováni o průběhu.. mě to přijde dost zajímavé a inspirující, vždyť nikdy nevíme, že se něco podobného může stát i na naší planetě. jak se tak rozepisuju, dost mě začíná zajímat i příčina epidemie (bylo by fajn, kdyby v knížce zmiňovali hned několik teorií-od virů z moře, přes výkaly brouků, až po mimozemský útok pro příklad :D) a jestli jsou třeba použity při zkoumání/vyšetřování metody, které u nás nevyužíváme. protože, podle mě, přesně pro tyhle věci je v knížce (celkově v dystopii) pro tohle prostor. :))
-anonym

Z malé ukázky co jsi sem přidala musím říct páni. Tato knížka je jiná než ostatní dystopie. Málokdy mě dostane knížka po pár stránkách. Rozhodně se mi líbí jakým stylem autorka knížku podala, volně, nenuceně a žádné otravné literární výrazy. Miluji knihy, které jsou napsané jako dopisy. Myslím, že dopisy jsou tak osobní a dozvíš se tak více o osobě co to vypráví. Leo kamarád Kaelyn by nikdy neměl dopisy vidět, tím pádem nemá Kaelyn problém vylévat více jejího "já". Jejím cílem je obnovit sebe a zbavit se strachů co má, nebýt stydlivá, nevyhýbat se hovoru s ostatními a nebýt nepříjemný milovník přírody. Kaelyn je takový trošku outsider kvůli své rodině ale přeci jen se nevzdává a tak to má být. Takový pocit z knihy mám. Víc toho říct bohužel nemůžu, knížka na mě udělala dojem, zdá se zajímavá a rozhodně si ji chci přečíst. :)
-Lucie Diepoldová

No, vzhledem k tomu, že já osobně knihu ještě nečetla - i když už mi stojí na poličce (ale kdoví, kdy se k ní dostanu, je tolik knih, co si chci mimo ni přečíst a taky na mě jen tak smutně koukají), tak to vezmu z trochu jiného soudku - což doufám nebude vadit. Aneb co od knihy očekávám, a tak dále. Především musím říct, že se jedná o zajímavý nápad, který mě okamžitě zaujal a anotace taky zní značně zajímavě - a dystopie já mám opravdu ráda, takže se kniha zdá být přesně tím pravým pro mě. Na druhou stranu ale člověk nemůže nikdy 100% říct, zda se mu bude daná kniha líbit, že? Proto jsem si vybudovala takový zvyk, že toho od knih nikdy zase tolik neočekávám, i když znějí opravdu zajímavě - tím překvapenější pak jsem. A rozhodně doufám, že u Tak padne náš svět budu pořádně překvapená a rozhodně doufám, že se dočkám trochu akčnější knihy s menší dávnou romantiky (ale aby jí zase nebylo moc, to je spíš na zvracení) a poutavým příběhem.
-Mischa

Děkuju všem, kteří se zúčastnili a už chystám formulář na další knihu :)

7 komentářů:

  1. toto je veľmi dobrý a kreatívny nápad :D nabudúce sa určite zapojím, pretože sa mi to strašne páči :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je moooc hezký a originální nápad. Více názorů v jednom a to se vyplatí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepší než projíždět recenze, že? :D

      Vymazat
  3. Je to veľmi originálny a dobrý nápad. Je to ľahšie ako prechádzať milión blogov a je v tom všetko čo treba :)
    A ku knihe: Obálka vyzerá dobre, ale ako si sa bojím tej knihy. Knihy ani filmy na túto tému ma veľmi nezaujímajú.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))