úterý 28. srpna 2012

Recenze: Rudá jako rubín (Drahokamy 1)


Autor: Kerstin Gierová
Vyjde: 8.2.2012
Nakladatel: CooBoo
Žánr:  sci-fi
Anotace:
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.
                                                

Gwendolyn je obyčejná dívka, z neobyčejné rodiny, ve které se po generace předává časocestovací gen. Gen, který umožňuje jeho nositeli cestovat v čase. Tento gen ale nemají všichni v její rodině, dědí jej vždy ženy a také záleží na jejich narození. Tentokrát padl los na Gwendolyninu sestřenici Charlotte. Celý život se připravovala, aby v minulosti věděla co má dělat. Jezdila na koni, chodila na hodiny šermu, učila se jazyky a také se učila tajemným mystériím. Jenže co když to celé bylo k ničemu a ten gen nezdědila Charlotte? Život Gwendolyn nebude takový jako dřív a to jen díky nevolnosti, kterou zažívala v posledních pár dnech. A nebojte, není těhotná! :D

Cestování časem je velmi oblíbené téma, ale většinou knihy s tímto žánrem byly zaměřeny na muže. Díky Rudé jako rubín se to změnilo. Je libo sci-fi příběh kombinovaný s lovestory? S Rudou nebudete litovat. A není to žádný přeslazený kýč. Gweny se chová přirozeně, není žádná barbie a i když je obálka růžová, cukrovou vatu nehledejte. Historie a láska se skloubit dají a G. je toho důkazem. Nechte se unášet časem...

Celkově není co knize vytknout. Styl psaní je příjemný, děj je plynulý a hlavní hrdinku si zamilujete. A protože jsem ji četla dvakrát, tak jsme si všimla malého detailu. Mezi kapitolami jsou vždy nějaké doplňující úryvky či dokumenty, a v rodokmenech mužské i ženské linie jsem našla jednu nesrovnalost. Život dvou cestovatelů z každé linie se nikdy nepřekrýval (jen u Karneolových dvojčat).  Po smrtí předchozího cestovatele se zrodil nový a  možnost se potkat v základní časové linii měl jen muž - cestovatel s ženou - cestovatelkou. Je to sice trochu nepřehledné, ale to, že se život posledních dvou cestovatelů kryje (v obou liniích) je trochu zvláštní. Je to jen můj postřeh, takže ho berte s nadhledem.

A co dál? Co víc říct? Snad jen to, že druhý díl již vyšel a já se nemůžu dočkat, až si ho přečtu. A vy, pokud jste ještě Rudou jako rubín nečetli, tak neváhejte a čtěte! A podělte se se mnou o svůj názor :))

Hodnocení:
+ originální příběh                            - naivní kamarádka hlavní hrdinky
+ cestování časem                           - nesrovnalost v rodokmenech
+ lovestory
Dávám 9 bodů z 10.

14 komentářů:

  1. "Život Gwendolyn nebude takový jako dřív a to jen díky nevolnosti, kterou zažívala v posledních pár dnech. A nebojte, není těhotná! :D" ešteže tak! bolo by divné, že hneď na začiatku knihy :D
    knihu práve začínam čítať - zatiaľ som prečítala len prológ, ale hneď, ako si urobím všetky veci, ktoré musím, tak sa na to vrhnem, lebo podľa mnoho recenzií(aj podľa tvojej), je to dobré :) takže teraz len ľutujem, že mám ešte toľko vecí na práci xD

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se ti líbí. :)) A aspoň máš důvod rychle dodělat všechno co máš na práci a vrhnout se na Rudou!

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, na tuhle knihu se určitě vrhnu :) Skvělá recenze, asi jsem to ještě nepsala, ale hrozně se mi líbí grafický provedení tvých článků :) Jinak ta nesrovnalost je dobrý postřeh, pochybuju, že by mi něco takového došlo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) A taky jsem si toho poprvé nevšimla, ale četla jsem to dvakrát, tak mě to zarazilo.

      Vymazat
  4. Vyzerá to dobre 8) Už dlho ju mám v hladáčiku 8)

    http://readandwatchlikeme.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Knížku už mám naštěstí doma, kouká na mě společně s druhým dílem z police^^ a nemůžu se dočkat, až se na ni vrhnu. Původně jsem chtěla ještě předtím přečíst pár knížek z knihovny, protože přece jen ty svoje nemusím vracet, ale... dost jsi mě nalomila a právě mám chuť si Rudou podat a začíst se okamžitě!
    (Tohle se nedělá! :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, ale kniha je opravdu skvělá :D

      Vymazat
  6. Já mám doma Modrou a už jenom čekám na správnou chvíli, kdy ji budu moc přečíst na posezení, jako jsem to udělala s Rudou :) To s tím rodokmenem... jako zas taková chyba mi to nepřijde, a kdo ví, třeba se to dále ještě vysvětlí. Nikde tam přece není napsáno, že cestovatelů nemůže být více. (Nebo ano? Četla jsem to v květnu :D) Navíc Paul s Lucy jsou přece zaseklí bůhvíkde v čase :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to neberu jako chybu, jen mi přijde divné, že předchozí cestovatelé byli vždy od sebe pár let a teď se jejich životy překrývají. Ono je to jistě přizpůsobené příběhu, ale vrtalo mi to hlavou, tak jsem se chtěla o svůj postřeh podělit :))

      Vymazat
  7. Právě ji čtu a jsem naprosto nadšená! Moc pěkná recenze :)))

    OdpovědětVymazat
  8. Zní to dobře.. viděla jsem jí v knihkupectví a zaujal mě ten obsah :) Určitě si jí chci přečíst.
    Tak třeba je ta nesrovnalost úmyslná a objasní se v druhém díle :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tuhle knížku naprosto miluji:D mám ráda, když se v knihách vracíme strojem času do jiné doby, bohužel takovýchto knih není hodně :D....Rozhodně se nemůžu dočkat dalšího dílu...Jinak pěkná recenze:)

    OdpovědětVymazat
  10. Tahle kniha se mi moc líbila, je to něco nového, než upířina, které je už až moc. Druhý díl už mám taky, ale ještě jsem se k němu nedostala, takže se těším, až na něj budu mít čas.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, máš moc hezký blog, články se dobře čtou a dobře vypadají. Ale teď k hlavní věci, kterou chci zdělit: Nevím, co si o tom mám myslet, ale na internetu jsem objevila obrázek nějaké nové knížky s Gwendolyn a Gideonem... Podle překladu nějak Zlatá jako Jantar nebo tak nějak...

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))