čtvrtek 2. srpna 2012

Recenze: Les rukou a zubů

Autor: Carrie Ryanová
Vyšlo: 2011
Nakladatel: Mladá fronta
Žánr:  fantasy, horor
Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým - v Lese zubů a rukou - žijí Nezasvěcení,kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise.Pak ale Nezasvěcení proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa.Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a Nezasvěcené, do světa, který tam venku přece musí někde být.
Carrie Ryan je úspěšná americká autorka dvou knih o zombie apokalypse. Narodila se a vyrůstala v Greenville v Jižní Karolíně. Carrie je absolventka Williams College a Duke University School of Law. Žije se svým manželem, dvěma tučnými kočkami a jedním velkým štěnětem v Charlotte v Severní Karolíně.

Vesnice, plot a za ním les. Tohle je svět, který Mary zná. Bohužel jsou jeho součástí i nečistí, chodící mrtvoly, které kdysi bývaly jejími sousedy. Neustálý strach z nakažených za plotem nutí obyvatele vesničky ke skromnému životu, na který dohlíží Sesterstvo. Jediný světlý bod v Maryině životě jsou legendy o oceánu, velké ploše slané vody bez nečistých. Její matka jí je vyprávěla od malička. Vyprávěla o životě před Návratem, kdy budovy sahaly k mrakům a kdy ve městech bydlelo několik milionů lidí. Vyprávěla o světě, který byl zničen.

Nákaza, která se přenáší kousnutím, dělá z lidí nemrtvé. Chodící mrtvoly. Bere rodinám její členy, nemilosrdně a bez soucitu. Po nakažení není možnost léčky a zasažený má dvě možnosti. Buď si vybere smrt nebo "život" za ploty.
Uteč, než tě les pohltí...
Les rukou a zubů je horor s prvky fantasy, který vás uchvátí. Realita krutého smyšleného světa vás pohltí a vy budete společně s hlavními hrdiny utíkat před nečistými. A věřte mi, nepřeháním. Tato série slaví celosvětový úspěch a uchvátila čtenáře všech věkových kategorii i když je primárně určena spíše pro dospívající. Její příběh zachycuje zuřivý boj o přežití a touhu po lásce. Nechte se strhnout do lesa rukou a zubů.

Poklidný začátek neznamená volný konec. To ani náhodou. Akce je na stránek haba děj, ale na těch posledních to akcí přímo vře. A určitě se nebojte projevit trochu citu a ukápněte nějakou tu slzičku stejně jako já. Knihu jsem sice četla již podruhé (jako předehru a oživení děje před přečtením druhého dílu),ale stejně mě k slzám znovu dohnala. Snad na mě měla i větší vliv než poprvé a to je co říct, vzhledem k tomu, že jsem pak trpěla 3 dny nočními můrami. Ale stejně tu knihu miluju.