středa 22. srpna 2012

Recenze: Dokonalý pár


Autor: Ally Condieová
Vyšlo: 06/2012
Nakladatel: Knižní klub
Žánr:  romantická dystopie
Anotace:
Cassie vždy věřila, že podřídit se těmto rozhodnutím je jen malou daní za dokonalý život. Když jí tedy Společnost vybere jako životního partnera jejího nejlepšího kamaráda Xandera, nepochybuje o tom, že je to ten pravý… dokud se na displeji s jeho portrétem nakrátko nemihne tvář někoho úplně jiného.
Cassie musí najednou řešit obrovské dilema – volit mezi Xanderem a Kyem, jediným životem, jaký kdy poznala a dovedla si představit, a cestou, po níž se dosud nikdo nevydal.
Musí volit mezi dokonalostí a citem, který možná dokonalý není, zato je však upřímný.
                                                

Máte problém sehnat si partnera? Prostě jen nemáte štěstí a nedaří se vám natrefit na toho 'pravého'? Nesmutněte, v nepříliš vzdálené budoucnosti nám bude druhou polovičku vybírat Společnost. Díky ní bude váš život naplánovaný do posledního okamžiku a bude dokonalý. Ale co když se stane chyba? Malá a téměř nepodstatná. A co když začnete pochybovat, že váš partner je ten pravý?

Cassie se na seznamovací večírek těší celý život, pečlivě si vybírala šaty, snila o tom, s kým stráví svůj život a přemýšlela, zda se mu bude líbit. Vše mělo být dokonalé, stejně jako ona. Ale někde se stala chyba a Cassie si už není jistá, zda Společnost je tak dokonalá, jak se prezentuje.

Dokonalý pár je velmi úspěšnou sérii ve světě a brzy si svou oblibu vydobyl i u nás. A bodejť by ne, děj je lehký a jednoduchý, v knize je vylíčen originální a velmi zajímavý systém a hlavně je Dokonalý pár skvěle napsaný. Rozhovory plynou přirozeně a nic neničí čtenáři zážitek z četby. Jenže nic není dokonalé, že?

Hodně jsem postrádala nějaké drama, akci, která by děj trochu oživila. Občas se něco takového objevilo, jenže téměř okamžitě to bylo utlumeno. Proto je kniha jednoznačně spíše pro dívčí publikum, mužští protějšci se budou nudit. Více než na dramatičnost děje je kniha zaměřena na vztah mezi hlavními postavami a ten se opravdu povedl, přestože milostný trojúhelník je trochu klišé.

Konec knihy byl hodně povedený, hlavní postava konečně začala myslet sama za sebe a získala vlastní názor. Ze začátku bylo těžké si Cassii oblíbit, ale čím víc stránek jsem otočila, tím víc se C. začala měnit a mě se líbila čím dál víc. Osobně mám ale radši mužské hrdiny v této knize, Xandera a Kye. Oba jsou zajímaví, většinou se umí zachovat správně a nejsou tak naivní jak Cassie, která byla v některých momentech na zabití.

Další díl by měl vyjít na začátku listopadu tohoto roku. A to je skvělé, protože až si přečtete poslední kapitolu, bude vám jasné, že v dalších dílech to bude hodně napínavé. Spousta náznaků, které ke konci knihy padly jistě budou využity v pokračování. A na to se velmi těším a doufám, že tento díl byl jen předehra před pořádným zvratem. Takže zapište si do kalendáře, v listopadu vychází další díl!


Hodnocení:
+ zajímavý a originální systém                       - málo dramatické
+ lehký, oddechový děj                                 - naivní hl. hrdinka
                                                                    - okoukaný milostný trojúhelník
Dávám 6 bodů z 10.

7 komentářů:

  1. S tvým hodnocením celkem souhlasím - ta akce tam prostě trochu chyběla, i když podle závěru soudím, že ve druhém díle jí bude víc. Hlavní hrdinka mě také občas lehce rozčilovala, ale s odstupem času to přičítám vnějším vlivům v nichž vyrůstala.

    OdpovědětVymazat
  2. Túto knižku som si chcela prečítať, ale to je už 3 negatívnejšia recenzia, ktorú som na ňu čítala, tak neviem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona není špatná, jen jí prostě něco chybělo... Zkus si ji vypůjčit v knihovně a pak si ji podle toho, zda se ti líbit bude nebo ne, koupit :)

      Vymazat
  3. Konečně mám tuhle knížku taky v knihovničce, takže se na ni těším, ale podle KK vydají druhý díl dost možná až v lednu 2013, tak nemám kam spěchat... ale už teď si myslím, že budu mít hodně podobný názor :)

    OdpovědětVymazat
  4. Když jsem poprvé uviděla obal této knihy, věděla jsem, že si ji budu muset přečíst, už jen kvůli té věci. Ale neměla jsem se nechat takhle nalákat. Jak píšeš - vadil mi milostný trojúhelník a chyběla mi akce (když se tam konečně něco začalo dít, byl konec). Ale také mi to celé připomínalo knížku Oškliví - i když je tam docela rozdílný děj, celý svět a jeho pravidla jsou podle mě u obou knížek stejné.

    OdpovědětVymazat
  5. Kniha má dokonalý obal :)

    Také bych ti chtěla říct, že píšeš úžasné recenze na profi úrovni :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jako oddechovka by mě to asi docela lákalo :-) Téma mi přijde hodně zajímavé :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))