úterý 22. května 2012

Knihy, které...(10)

Des jsou to buď tři nebo čtyři knihy, záleží na tom, jak se na to díváte, v každém případě dnešní příspěvek odpovídá mé melancholické náladě a já se možná nechala trochu unést. Prosím, berte to s rezervou :)


...mě nutí přemýšlet!
Divergence a Hunger games
Divergence dnes čerstvě dočtená a moje myšlenky jsou stále nerozhodné. Líbilo se mi to, četlo se to rychle, jenže... čekala jsem víc. Nejsem zklamaná, to ne, ale to ale tam prostě je :) V každém případě do tohoto seznamu patří, protože společně s HG se v knihách projevuje lidská krutost a bezohlednost. A ať už se lidstvo zformuje do jakékoli formy, nikdy nebude plně spokojeno, aspoň ne na dlouho. To je hlavní myšlenka těchto dvou poměrně odlišných, ale i podobných knih.

Digitální pevnost
No, mě osobně nutí přemýšlet všechny knihy od  Dna Browna, ale tuto mám od něj nejraději. A nad čím uvažuji, když si vzpomenu na tuto knihu? Je to sice jen taková menší myšlenka, ale v té hlavě prostě je a já si na ni čas od času při psaní mailů vzpomenu. Ptám se, zda existuje opravdu někdo, kdo kontroluje naši komunikaci, kdo má přístup ke každému slovu, které napíšu ať už veřejně či jen soukromě nějaké osobě. A pokud ano, tak jestli tato slova ten někdo proti mě nepoužije. Já vím, že je to trochu paranoidní, ale nemůžu si pomoct :D

Hlas nože
Jaké by to bylo, kdyby mohl každá slyšet mé myšlenky. Zvykla bych si, nebo bych utekla někam, kdy by mě nikdo neslyšel? Nevím a asi to nikdy nezjistím, přesto se touto myšlenkou zabývám :) Většinu svého života jsme si odžila ve svých myšlenkách. Uvažuju nad vším, kdykoli a kdekoli, spřádám si svou budoucnost ve své hlavě a někdy se mi stane, že netuším co se událo ve skutečnosti a co jen v mých myšlenkách.
A jsem si jistá, že nechci aby někdo, ať už ty vážnější nebo ty naivní, někdo slyšel.


2 komentáře:

  1. Tak u Divergence jsem měla a stále mám úplně stejné pocity jako ty. Ta kniha se mi četla dobře, četla se vážně rychle, vlastně mě i bavila, avšak patrně jsem též čekala trošku víc, ale zklamaná rozhodně nejsem. Prostě mi u té knihy něco chybělo, i když nemohu vyjádřit co přesně... To je děsný. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Divergenci mám objednanou^^, na Hunger games se chystám (furt nějak nemůžu najít příležitost a peníze :D). A Digitální pevnost je skvělá, jako ostatně všechny Brownovky. Taky jsem z ní pár dní trpěla záchvaty paranoie, ale pak mě to nějak přešlo. Koho by zajímalo, co si s kým píšu, že. :D
    A o Hlasu nože jsem teda ještě neslyšela ...

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))