sobota 7. dubna 2012

Recenze: Andělé noci

Autor: Lili St. Crow
Vyšlo:  03/12
Nakladatel: BBart
Žánr:  fantasy
Anotace:
Skutečný svět je plný hrůz. Jen se zeptejte šestnáctileté osiřelé holky Dru Andersonové, drsňačky, která sama sejmula slušnou porci padouchů. Je ozbrojená, nebezpečná a připravená nejdřív zabíjet a teprve pak se ptát. Takže jí chvíli potrvá, než přijde na to, komu může důvěřovat... Dru Andersonová je „divná“, kam až její paměť sahá. Cestuje s otcem od města k městu a loví strašidelné noční potvory. Je to zvláštní život, ale dobrý – dokud všechno nevybouchne v ledovém, zchátralém městě v Dakotě, když se jí kuchyňskými dveřmi vláme do domu hladový zombie. Osamocená a k smrti vyděšená Dru se ocitne v pasti, a bude potřebovat veškerý svůj důvtip a zkušenosti získané při tréninku, aby vyvázla živá. Příšery se rozhodly oplatit svým pronásledovatelům stejnou mincí, a tentokrát je na pořadu dne Dru. Šance na přežití? Mizivá až žádná. Pokud nevydrží do svítání, je po všem...
                                                                   
Představte si, že se vám v jednom dni zhroutí celý život. Ne, že by ten byl zrovna dokonalý. Představte si, že místo přátel se kamarádíte se zbraněmi. Znát správné zacházení s pistolí je sice užitečné, ale tu samotu to nevyplní. Jediný váš dosud žijící příbuzný je jen táta a i s ním se můžete za chvíli rozloučit. Většina lidí by se v tomto momentě vzdalo, smířilo se se svým osudem a podlehlo mu. To by jste udělali možná vy, ale Dru ne. Ať už jí osud připraví jakékoli překvapení, Dru se s ním popere a bojuje až do konce.
Matka jí umřela kdysi dávno, o babičku také přišla jejího tátu také nečekal jiný osud. Proto se nesmíme divit, že je trochu drsnější než jiné dívky jejího věku. Ať už sama nebo s pomocí přemohla hromadu příšer, ale situace, ve které se momentálně nachází, je nad její síly. Naštěstí jí pomáhá Graves její chvilkový spolužák, kterého omylem namočila do svých problémů. A nesmím zapomenout na bílou sovu - babičku, která Dru už několikrát také pomohla. Takže ačkoli se zdá, že Dru už nikdo nezbývá, vždy se najde někdo, kdo je ochoten jí dělat oporu.
První co vás zarazí už v první větě je hovorový jazyk. V některých místech je trochu přehnaný, ale k hrdince se hodí. Během cestování po státech nemá moc času studovat, proto ve spisovné mluvě zrovna nevyniká. A druhá věc, která vás zaujme, jsou černé rohy u kapitol. Připomínají trochu dým a z vrchní strany knížky vytvářejí zajímavou zebru.
Dru sice na venek působí drsně a odvážně, ale v knize se často projevuje i její slabší stránka. A díky ní si ji zamilujete. Přestože už nějaké ty zkušenosti s lovením příšer má, někdy ji prostě zaskočí a ona neváhá udělat nic jiného než utéct a křičet z plných plic. Takticky to sice není moc ideální, ale přiznejte se dívky, která z vás by neudělala to samé? :D
Mnoho lidí Andělé noci srovnává s Vampýrskou akademií. Ne sice takhle přímo, ale Dru je prý náhrada za Rose. Já jsem takový pocit neměla, ale ty dotyčné chápu. V určitém ohledu si jsou podobné, ale Dru mi připadá více jako člověk. Hlavně svými brečícími scénami.
Takže pokud ještě váháte, zda jsou Andělé tak dobří, jak všichni říkají, určitě je zkuste. Nenajdete v nich žádné poletující zářivé bytosti, můžete se těšit na pohledné kluky a spoustu akce. Každý si v knize najde to svoje.
Dávám 8 bodů z 10.
Knihu můžete koupit na www.arara.cz

5 komentářů:

  1. Pokud připomínají Andělé noci VA, už vím, proč i po 150 stránce se mi to nelíbí a blbě se to čte :/

    OdpovědětVymazat
  2. Tak mě připadá ta knížka dle recenze zajímavá už se těším až si ji přečtu.

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem dneska dočetla a musím říct, že se mi hodn líbila. Je pravda, že mě zpočátku trochu štval hovorový jazyk, ale jak říkáš - k hrdince se hodí a já jsem si na něj brzy zvykla.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě to popravdě jako VA vůbec nepřipadalo. Hrdinku jsem si oblíbila, ale víc mi připomínala nás (myslím normální pubertální lide) než krásnou dvamýrku. Myslím, že by se ostatním mohla líbit. Mě se rozhodně líbila.

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem knížku ještě nečetla, ale konečně jsem si na ni dala rezervačku v knihovně, tak jsem hrozně zvědavá, protože o ní říká každý něco jiného, tak si chci utvořit vlastní názor. Nicméňě to vypadá docela zajímavě :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))