pondělí 16. dubna 2012

Expres recenze: Město padlých andělů


Autor: Cassandra Clare
Vyšlo:  2011
Nakladatel:Simon Schuster Children's Publishing
 Žánr:  fantasy
Anotace: (překlad oficiální anotace z těchto stránek)
Ve Městě padlých andělů někdo vraždí Lovce stínů kteří dříve patřili ve Valentinova Kruhu, a nechává jejich těla v New Yorku v takovém stavu, aby vyprovokoval nepřátelství mezi Podsvětím a Lovci.
Bratrovražedná válka mezi upíry otřásá celým Podsvětím a pouze Simon – Světlomilec, kterého chce mít každý na své straně – může rozhodnout kdo zvítězí; škoda jen, že on s politikou Podsvětí nechce mít nic společného.
 Mezitím se Clary a Jace snaží rozlušti tajemství, které pro ně bude mít závažné osobní následky – následky, které by jejich vztah mohly posílit, nebo je naopak navždy odloučit.
                                                                                                               
Někdy je lepší skončit v nejlepším. Tato věta vystihuje celou knihu. Cassandra Clare píše skvěle, ale ze světa Clary a Jace stačily pouze tři díly. Rozšířit je na hexalogii byla podle mě chyba. Příběh trochu pokulhává a místy snad i autorka vaří z vody. Nelíbí se mi, že se snaží oživit staré hrdiny, kteří by měli zůstat mrtví.
Ale i tak je to strhující čtení, které vás nepustí, dokud ho nedočtete. Jedna z věcí, kterou autorce nemůžu upřít, je, že čtenáře napínat tedy umí. A hlavně si s nimi i hraje.
Co se mi opravdu líbilo, bylo to, že se v knize objevilo více Aleca a Magnuse. Tento pár mám velmi ráda, takže za to přidávám pár bodů. Dále se mi líbilo, že jsme mohli zjistit více z historie některých vedlejších postav a poznat i některé nové. Když už nic, aspoň se Cassandra nedrží furt těch stejných. Co se dále změnilo a mě překvapilo, je, že jsme měli možnost sledovat dění z více "hlav" a hlavně z té Simonovi. Podle mě, v těch předchozích dílech měl sice dost prostoru, ale jeho příběh byl velmi smutný. Takže jsem ráda, že mu autorka dala druhou šanci.
Celkově mám radši sérii The Infernal Devices, která mi přijde více vyspělejší. Ale i tak si přečtu zbývající dva díly z Nástrojů smrti, protože prostě musím vědět, jak příběh Clary a Jace skončí :D

Předchozí tři díly si můžete koupit na www.arara.cz

3 komentáře:

  1. Už se těšim až to dojde i k nám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja musím nesúhlasiť - ja mám radšej Mortal instruments pretože tá štvorka možno bola trochu silená, ale čo sa týka dvojky Infernal, tak tá ma dosť sklamala :( to už len bolo nasilu

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem dvojku ještě nečetla, ale první díl se mi zdál lepší než MI. Uvidím po přečtení té dvojky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))