pátek 30. března 2012

Recenze: Probuzení Astarotha

Autor: Henry H. Neff
Vyšlo:  03/09
Odhalte záhadu prastarého gobelínu! Dvanáctiletý Max žije v Chicagu se svým otcem poklidný život až do chvíle, kdy při návštěvě muzea narazí na starý gobelín. Ten mu vyjeví záhadný motiv a zahraje magickou melodii a od té chvíle se začnou dít podivné věci. Max objeví v kapse dopis s nabídkou ke studiu na tajné Rowanské akademii, která připravuje vyvolené studenty na odvěký boj s tajemným zlem. Na různých místech světa se ztrácejí děti, které měly dorazit do stejné školy jako Max. Z muzeí se ztrácejí obrazy. Max si uvědomuje sílu, která se v něm probouzí a zároveň ho i děsí. Vždyť nepřítel je možná docela blízko... Nenechte si ujít napínavý příběh, který přečtete jedním dechem!

Když se Max McDaniels vydá na obvyklou návštěvu muzea se svým otcem, netuší ještě, že se jeho život brzy převrátí naruby. Poté, co si všimne, že ho pronásleduje tajemný cizinec podivného vzhledu, se schová v místnosti s nápisem REKONSTRUKCE,PROSÍM NEVSTUPOVAT. V ní najde starý, zničený gobelín. Po té, co vyjde ze svého úkrytu, zjistí, že místo dvaceti minut tam strávil dvě hodiny. A aby toho nebylo málo, cestou domů dostane dopis, který všechno změní...
,, Chlapec, který se toho dne chopil zbraně, získal věhlas po celém Irsku, ale jeho život byl krátký..."
Celkově je kniha hodně podobná známým titulům jako je Harry Potter nebo Narnie. Malý černovlasý chlapec, který dostane dopis, dostane se do magické školy s kouzelným lesem ve kterém se skrývají prapodivné tvorové, to všechno je jako vytržené z díla J.K.Rowlingové. A místnost, ve které Max stráví mnohem delší dobu než si myslí a ohromná lvice střežící školu, nepřipomíná vám to trochu Narnii? Možná. Ale Henry Neff si vytvořil (s malou pomocí) poměrně příjemný příběh, která vás nudit nebude a těch pár drobností, které si převzal z jiných knih? Ve výsledku vám zas tak vadit nebudou.
Max je malý, asi dvanáctiletý kluk. Kniha je psaná spíš pro mladší čtenáře, takže hlavní hrdina nemá skoro žádné záporné vlastnosti. Je milý, inteligentní, nerad někomu ubližuje. Celkově je začátek knihy hodně světlý, nevinný a trošku splňující dětské sny. Kdo by se nechtěl dostat do kouzelné školy plné magických tvorů a předmětů, kde by se váš pokoj přeměnil podle vlastní představy, mít kouzelného tvora, o kterého byste se starali a večer byste chodili na procházky buď k moři nebo do kouzelné zahrady?
,,Kdyby záleželo na mě, už bych tě měla naporcovaného v ledničce, ty červíčku!"
Druhá polovina je už akčnější a napínavější, zlo o sobě totiž dává vědět. Do poslední chvíle před vámi autor tají informace, takže stojí opravdu knížku přečíst do konce. Kniha je navíc velmi pěkně ilustrovaná. Obrázky nad názvy kapitol jsou pěkné a obálka tomu dodává trošku strašidelnější vzhled. Vadily mi ale chyby v textu, byly tam překlepy a některé opravdu překousnout nešly.
Celkově se mi Probuzení Astarotha líbilo. Je to jednoduchá a odpočinková četba. Pokud máte čas a máte ji po ruce, neváhejte a začtěte se.
Dávám 5 bodů z 10.
Děkuji nakladatelsví Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat na jejich internetových stránkách.