pátek 30. března 2012

Mé putování s draky

Měla jsem v plánu přečíst do konce března první tři díly Odkazu dračích jezdců. Vzhledem k tomu, že na konci měsíce vychází čtvrtý, poslední, díl, tak jsem to brala jako dobrý důvod konečně si tyto knihy přečíst. Sice jsem se bála, jestli mě to bude bavit a jestli do do vydání Inheritance stihnu, ale... Jo! Bavilo mě to a série se okamžitě zapsala mezi mé nejoblíbenější. Všechny tři díly (Eragon, Eldest, Brisingr) jsem přečetla za 11 dní a to znamená, že jsem přibližně denně přelouskala 160 stránek. Ve výsledku to není moc, ale když uvážím, že jsem měla školu, tak to považuji za hrdinský čin :D

Eragon

V tomto případě jsem viděla první film. Byla jsem na něm s babičkou a bráchou a líbil se mi. Ne sice tak jako bráchovi, který si okamžitě chtěl přečíst i pokračování, ale jo. Líbil se mi. Teď po přečtení knihy bych už se svým minulým já nesouhlasila. Přestože byly efekty velmi povedené (ano, Safira byla nádherná) vynechali spoustu důležitých skutečností, které mě při čtení knižní předlohy překvapovaly a udržovali mě neustále ve střehu. Obvykle totiž při čtení knihy až po tom co jsem viděla film, mám tendenci se nudit. Vím jak to skončí, hlavní zápletka je mi také dobře známá a to znamená, že je kniha nudná. Tady to bylo jiné a děkuji tvůrcům filmu, že seškrtaly půlku knihy.
Přečtení Eragona mi trvalo dva dny. Byla jsem nadšená.

Eldest

Elfové! Miluju je, miluju je, miluju je :D Na ty jsem se opravdu těšila a Paolini mě nezklamal, v knize jich byla  celá hromada a ještě víc! Ani nevím kdy se má láska k nim zrodila, ale je velmi pravděpodobné, že za to může Pán prstenů. Pro mě znamenají ztělesnění všeho dokonalého: jsou vysocí, krásní, chytří, mají kouzelné schopnosti a eleganci. Jen jsou většinou nafoukaní a sebestřední, ale já jim to klidně odpustím.
Co se týče příběhu, tak ten mi přišel ještě lepší než u předchozího dílu. Neustále jsem se bavila a hltala každé slovo. Dokonce už umím i nějaké ty fráze ve starověkém jazyce :D
A přijde mi celkem vtipné, že nad názvem tohoto dílu jsem začala dumat až u Brisingra. Ti kdo jste třetí část četli tak pravděpodobně tušíte, že to bylo zrovna v momentě, kdy jsme se dozvěděli proč se Brising jmenuje Brisingr. V ten moment jste měli vidět můj výraz. V hlavě jsem měla úplně vymeteno a nemohla jsem si vzpomenout proč zrovna Eldest. Projela jsem seznam názvů co je na konci každé knihy a nic. Začala jsem být už zoufalá a nadávala jsem si do idiotů, že jsem si nedokázala zapamatovat jednu jedinou důležitou informaci. Šla jsem za bratrem a ani on mi nedokázal pomoc. Zbývala už jen jedna poslední možnost - google :D.
A jako vždy mě zachránil. Zjistila jsem, že v českém překladu jsem ani neměla možnost zjistit význam tohoto jména a protože angličtina nepatří zrovna k mým silným stránkám, hned tak mi to nedošlo. Eldest totiž je myšlen jako prvorozený a protože nechci zkazit příběh těm, kteří ho nečetli, řeknu jen, že je to název jedné kapitoly úplně na konci a je velmi důležitá.
Přečtení Eldesta mi trvalo tři dny. A byla jsem ještě nadšenější.

Brisingr

U tohoto dílu jsem už myšlenkami občas zaskočila jinam. Po přečtení těch dvou předchozích jsem už byla Eragonovým světem tak trochu unavená. Mrzí mě to, ale i přesto mě Brisingr bavil. Připadal mi tak trochu dospělejší a promyšlenější. A to hlavní, co jsem si zamilovala byly kapitoly z pohledu Safiry. Byly myslím jen dvě, ale zato úžasné. Takže doufám, že jich v posledním díle bude víc.
Nevím jak vy, ale já jsem u čtení hodně využívala jak mapy tak i přiložený slovník. Vyhledávala jsem si každé slovo, sledovala putování hrdinů centimetr za centimetrem, ale mělo to jeden jediný háček. Neustálé listování. :D
Už při čtení Eldesta jsem začala jíst více ovoce. Za to mohli ti elfové. Ale u Brisingra jsem došla k tomu, že by nebylo špatné na nějakou dobu vysadit maso. Máma sice stále protestuje a já se jí nedivím :D Ze dne na den odmítnout to co jindy mi musela trhat z ruky byl pro mamku šok. Nechci se stát vegetariánem, zastávám názor, že jíst by se mělo všechno, ale jen pro následujících pár dní budu býložravec. Zatím na sobě nepozoruji žádné změny, ale třeba se některé objeví. A já doufám že jen ty kladné :)
Přečtení Brisingra mi trvalo pět dní. Neexistuje výraz pro vyjádření mé euforie.

Inheritance

Vzhledem k tomu, že jsem poslední díl ještě nečetla, nebudu psát jak na mě kniha působila. Ale já už teď vím, že se mi po Eragonovi bude stýskat a už z toho důvodu mám strach poslední díl číst. Bude těžké rozloučit se se svými oblíbenými hrdiny, kteří mi během velmi krátké doby stihli přirůst k srdci.


Tímto mé shrnutí končí. Je celkem dlouhé, ale vzhledem k tomu jak jsou ty knihy tlusté, nemůžete čekat nic jiného :D A pokud jste si přečetli aspoň pár vět, určitě jste pochopili, že mě tato série opravdu bavila. A zároveň jsem překonala i sama sebe, protože jsem nečekala, že ty tři díly stihnu přečíst tak rychle. A že si mezitím stihnu příběh i užít. To znamená, že po přečtení posledního dílu (který vychází zrovna dneska) můžu v klidu umřít :)))

5 komentářů:

  1. Dávám ti bod za roztomilý překlep. Taky bych měla začít víc ČÍST ovoce. :P
    Jsem ráda, že se ti ODJ líbil, já jsem na dráčky trochu vysazená a to víš, užívám si, když si je oblíbí i někdo jiný. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda :D Tak to se mi trochu nepovedlo :D. Díky za upozornění, už jsem to opravila a s tím i spoustu dalších chyb. Musím začít si to po sobě číst :D

      Vymazat
  2. Prečo by si umierala?! :D Je ešte milión skvelých kníh, ktoré si musíš prečítať! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle sérii miluju :) a už se mooooc těším až si přečtu poslední díl. Jen řeším otázku, kde na něj vzít peníze :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tuhle sérii jsem měla u moře :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))