sobota 31. března 2012

Recenze: Vstříc temnotě

Autor: Lisa McMann
Vyšlo:  03/12
Nakladatel: Fragment
Žánr: fantasy
Anotace:
Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o mých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

O autorce:
 Lisa McMann je americká autorka narozená v 27. únoru 1968 v Holandsku, momentálně žije v arizonském Phoenixe. Její první román Wake (Procitnutí) se umístil na předních místech žebříčku nejpodávanějších knižních titulů pro děti, New York Times Bestsellers. Inspiraci na napsané knihy získala ve vlastním sně, kde se jí zdálo, že vstoupila do manželova snu. Tato matka dvou dětí se věnuje i psaní povídek, esejí a literatury faktu.
                                                         
Vstříc temnotě je pokračování všude vychvalované série od Lisy McMann. První díl byl zajímavý. Originální svojí deníkovou formou, rychlým postupem děje a  jednoduchými větami. A zrovna jednoduchost tuto sérii vystihuje. Žádné složité zápletky a ani hlubší smysl. Takové knihy jsou skvělé pro pobavení a odreagování, ale nic vám nedají.
Tím nechci říct, že by Lovkyně snů byla špatná. To ne, námět je skvělý. Dívku, která má moc ovládat sny ostatních a tím jim v určitém smyslu pomáhat (nebo také škodit), narukuje policie a pověří ji tajnými úkoly. Stává se hrdinkou, bojující za spravedlnost. Vzorem pro mladé čtenářky, které stále hledají své místo, svou identitu. Janie totiž ví co chce a má svou budoucnost naplánovanou dlouho dopředu.
Jenže o Lovkyni snů nemůžeme říct, že by byla zrovna realistická. Jasně, odhlédneme od schopnosti Janie, je to přece fantasy. Ale zápletka trochu pokulhává, hlavně na začátku. Celá postava Kapitánky je mírně přetažená za vlasy. Podle všeho, co z knihy vypovídá, nemá nic víc na práci, než jen hlídat místní střední školy a angažovat studenty jako špiony v utajení. Možná jsem něco přehlédla a za to se omlouvám, ale takhle na mě Kapitánka působí. A taky zápletka je předvídatelná. Asi od první třetiny knihy a vzhledem k tomu, že má Vstříc temnotě jen 250 stránek, dá se říct, že skoro na začátku.
Ale celá kniha nebyla špatná. Třeba vztah mezi Janie a Cabelem byl velmi pěkný. Sice někdy trochu skřípal, ale  jsem ráda, že autorka do děje nepřidala nějaké další osoby, které by jejich vztahem zamíchaly. Za to má Lovkyně snů plusový bod. Další bod si určitě připíše za zpracování schopností, které Janie má. Konečně se dozvíme o lovcích snů něco víc a zrovna tohle "něco" vás u série udrží až do jejího konce, protože budete toužit vědět, jak se s tím hrdinka vypořádá.
Bohužel byl pro mě druhý díl spíše zklamáním. Vím, že mnoho těch, co knihu již četli se mnou nebudou souhlasit, ale toto je můj názor a to, jak na mě kniha působila, nezměním. Líbilo se mi, jak děj odsýpal, ale chtělo by to něco víc. Pokud si chcete pouze užít zábavnou četbu, je Vstříc temnotě tím pravým.

Dávám 4 body z 10.
Děkuji nakladatelsví Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat na jejich internetových stránkách.

6 komentářů:

  1. Já se na knížku těším, i když po tvém hodnocení. Ale možná budeš mít pravdu, třeba to bude něco chtít. Nechám se překvapit. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Teď jsem přečetla první díl a těším se na druhý. Tvoje recenze mě docela navnadila, protože chci vědět, jak to bude dál, a jaký názor budu mít na knížku já :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem si chtěla přečíst, asi přečtu:D jsem zvědavá jak ji ohodnotím já!:)

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu si chci přečíst, protože většina recenzí, co jsem na to četla, byla kladná =D Ale tak co, je to tvůj názor a já ti to neberu, je super to vidět i z druhýho pohledu. ;) Jinak recenze je sama o sobě skvělá =)

    OdpovědětVymazat
  5. Minulý měsíc jsem si koupila 2 vyšlé díly a už se moc těším, až se do nich pustím :)

    OdpovědětVymazat
  6. Docela souhlasím s tvojí recenzí, pro mě byl druhý díl taky celkem zklamáním a asi si ten třetí přečtu jen ze setrvačnosti a abych se dozvěděla, jak to autorka ukončí. Ale docela mě ta serie zklamala. Hodně jsem se na ni těšila a chtěla jsem si ji koupit v angličtině těsně než vyšel první díl česky a docela jsem ráda, že jsem to neudělala. Asi by mi bylo líto těch peněz.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))