čtvrtek 16. února 2012

Recenze: Prokletí titánů

Vyšlo:  09/10
Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis? Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa. Vezmeme tě s sebou, chceš?

Příběh postavený na řeckých bájích a pověstech má něco do sebe, i když je kniha původně psaná pro mladší publikum. Mytologii miluju, takže tuhle sérii rozhodně nemůžu přehlížet. Pokud jste nečetli předchozí díly, tak je načase, aby jste to napravili a až pak si přečetli tuto recenzi. Může obsahovat informace, které by vám prozradily zápletky v předchozích dílech.

Už po třetí se setkáváme s Percym Jacksonem a tentokrát má kromě Annabeth s sebou novou kamarádku. Jmenuje se Thalie a je dcerou vládce bohů, Dia. Pokud si nepamatujete minulý díl, minimálně si vzpomenete, že poslední Percyho výprava vedla za zlatým rounem, aby obnovily ochranou bariéru okolo tábora. Percy s Annabeth a Tysonem úspěšně misi splnili a rouno pověsili na strom, ve který byla Thalie přeměněná svým otcem a který tvořil magickou hranici okolo tábora před tím, než byl otráven. A protože rouno vše uzdraví a vyléčí, proměnilo Thalii zpět do lidské podoby.  Na začátku knihy se trojice hrdinů vydává do soukromé internátní školy, aby objevili nové polobohy. Od tohoto okamžiku začíná jejich nové dobrodružství plné nebezpečí a nestvůr.
Důležitou roli v tomto příběhu mají Artemidiny lovkyně. Skupina mladých nesmrtelných dívek v čele s Zeo Večernicí, které skvěle zacházejí s lukem. Společně s dvěmi z nich se Percy a Thalia vydávají na záchranu ztracené Artemidy a Percy doufá, že během této výpravy objeví i svou kamarádku, která se nešťastnou náhodou dostala do ruk nepřátelům.
Prokletí titánů je zajímavé spojení mýtů a pověstí ze starověkého Řecka, například o Héraklovi nebo o zlém titánovi, který byl donucen držet nebesa - Atlasovi. Takže pokud vás čeká test z antické mytologie, doporučuji celou sérii o Percym Jacksonovi :). A navíc je díl od dílu lepší a lepší a vy budete chtít si ji přečíst celou.
Pokud hledáte romantiku, moc jí zde nenajdete, ale oproti předchozím dílům jí bude víc. Rick se hlavně soustředí na děj a akci a já mu to nevyčítám, protože hlavně o tom je tato série. Celkově by se knize nedalo nic vyčíst, patří k mé nejoblíbenější a v tomto případě bych nemohla být nestranná. Až si ji přečtete, budete se mnou souhlasit.
Konec se možná dal předpokládat, ale ne do detailů. Rick Riordan své čtenáře zase šokuje, nechává je v napětí a prozradí jim jen malé informace. Hrdinové dospívají, jejich myšlení je vážnější a pro starší čtenáře i příjemnější. Pokud se divíte proč tuto sérii tak opěvuji, podívejte se na ty knihy nevinnýma dětskýma očima a pochopíte proč ji doporučuji.