pondělí 13. února 2012

Hostující recenze: Krevní pouto

Autor: Patricia Briggs
Vyšlo: 02/2010
Nakladatel: FantomPrint
Žánr: fantasy, kožoměnci, vlkodlaci,..
Druhá kniha s Mercedes Thompsonovou v hlavní roli. V dnešní době vládne světu věda, která zakazuje upalování, topení nebo veřejné lynčování čarodějnic. A průměrný zákona dbalý občan se naopak nemusí bát příšer ve tmě. Někdy lituji, že nejsem průměrný občan… Mercy Thompsonová má přátele na hlubokých místech – a v temnotě. A teď jednomu z nich dluží laskavost a souhlasí, že pomůže příteli Stefanovi předat vzkaz jednomu z upírů. Ale tento upír není obyčejný – a stejně tak démon, který v něm přebývá…

Na druhý díl o kožoměnce Mercy Thompsonové jsem se těšila. Tentokrát to ale bylo víc vážné, do Tri - Cities totiž zavítalo skutečné zlo. Litletton, kouzelník - upír, začne ohrožovat nejen Mercyiny přátele ale i obyčejné lidi, a to v hojné míře.
,,Chápeš, smrt je mocnější než život. Když ovládneš smrt, ovládneš vesmír.“
Knížka se mi líbila víc než ta předchozí, ale taky mě víc děsila. Celý ten příběh měl takový temný nádech. Zdálo se mi, že tam číhalo zlo, které by se klidně dalo přenést i do našeho světa. Lidé jsou zlí a ani k tomu nepotřebují Litlettona. Konec jsem četla s mrazením v zádech a když mě mamka vyzvala, abych se šla připravit, že jdeme lyžovat, myslela jsem že budu vraždit. To se přece nedělá, vyrušovat čtenáře ve finále knížky!
,,Přes den můžeš přespat v mojí skříni. Mrtví lidé nemají u mě v ložnici co dělat.“
V knížce se víc rozvíjí jednotlivé postavy. Musím se přiznat, že jsem si nejvíc oblíbila Stefana. Upír se zálibou pro Scoobydoo, který navíc Mercy dokazuje svou ochotou a přátelstvím, že výjimka potvrzuje pravidlo. Líbí se mi styl autorky. Nepoužívá sprostá slova, i když by se k Mercy možná hodila. Děj má spád, je napínavý, zároveň tam přidává i lásku. Mercy je opravdu hodně žádaná :D
Hodnocení: 8 z 10

Autorka recenze: Wewerka