úterý 17. ledna 2012

Můj autor roku 2011

Tento projekt vymyslela Syki, zapsat se do něk můžete zde.

Překvapivě to není autor žánru fantasy, ale žánru, který nedokážu přesně určit. Thriller s kapkou historie, kryptologie a napětí? Nevím, a upřímně mi to je jedno. Díky němu jsem získala vášeň pro šifry, která mě sice po pár měsících přešla, ale i někdy teď neodolám a nějakou tu zašifrovanou zprávu v hodině kamarádce pošlu. A kdo je tedy Můj autor roku 2011? Fanfáry prosím....


Dan Brown!

Autor románů o Robertu Langdonovi a dalších dvou úžasných knih. Oba filmy podle jeho knižní předlohy (Andělé a démoni, Šifra Mistra Leonarda) jsem sice viděla už dřív, ale když jsem ještě v roce 2010 přemýšlela, jakou knihu bych ráda viděla pod stromečkem, byl to právě třetí díl této série. Filmy jsem viděla několikrát, bavily mě a proč tedy nezkusit i tu knihu, že? Už když jsem rozbalovala tu velkou bichly, slibovala jsem si od ní hodně. A nakonec mě Ztracený symbol nezklamal, ale navíc i překvapil. Hlavně tedy genialita Roberta Langdona a tím pádem i samotného autora Dana Browna.


Ztracený symbol je plný velkých myšlenek, ale to jsou i jeho ostatní knihy. A proto jsem při další návštěvě knihovny neváhala půjčila jsem si i oba předcházející díly. Sice jsem se bála, ono je něco jiného vidět film, po té, co jsme četli knihu než naopak. Ale přestože se kniha a ani film příliš neliší, některé detaily ve filmu nebyly (nebo byly pozměněny; tak už to holt bývá) a díky nim mě knihy nezačaly nudit, přestože jsem celou zápletku znala.

Nejvíc ze všech Brownových knih překvapilo jeho první dílo a to Digitální pevnost. Pokud by jste měli chuť si od něj něco přečíst, ale na šifru či symbol se necítili, zkuste toto. Zklamaní nebudete, pokud tedy nebudete knihu odsuzovat už předem. Jen to zkuste a uvidíte, že budete přesvědčovat své přátele, aby se naučili pár šifer a vy si s nimi mohli dopisovat (ano, to je můj případ :D).
Kromě Browna jsem letos objevila Meg Cabot, Suzanne Collins či Patricka Nesse. Všichni to jsou úžasní autoři a jejich knihy ještě lepší, bohužel rok 2011 pro mě začal Danem Brownem, takže ve mě zanechal nesmazatelnou stopu. Třeba se prostor pro ostatní mé autory minulého roku najde místo.

Knihy Dana Browna:
  • Digitální pevnost
  • Anatomie lži
Série o Rebertu Langdonovi
  • Andělé a démoni
  • Šifra Mistra Leonarda
  • Ztracený symbol


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za tvůj komentář :))