pondělí 16. ledna 2012

Hostující recenze: Měsíční píseň

Autor: Patricia Briggs
Vyšlo: 10/2009
Nakladatel: FantomPrint
Žánr: fantasy, kožoměnci, vlkodlaci,..
Anotace:
Je čas na změnu! Zapomeňte na sladkobolné romance! Seznamte se s Mercy Thompsonovou! Přátelí se s vlkodlaky. Přátelí se s upíry. Ovládá bojová umění. Opravuje stará auta. Lehce se dostane z každého průšvihu. Je krásná, je chytrá, je jiná. „Vlkodlaci jsou nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji. Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk. Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě…“

                                                                                                         


 Mercy je kožoměnec  - člověk,který se mění v kojota. Je rázná a pro odpověď nechodí daleko. A je ochotná pomoci svým přátelům, když ji potřebují.

Autorka neváhá a hlavní zápletku rozjíždí ani ne v polovině knížky. Bez zbytečného protahování a vysvětlování nám líčí zajímavý příběh, ve kterém odkrýváme i tajemství přírody. Poznáváme, jak se ve skutečnosti k sobě chovají zvířata v divočině a složitost jejich vztahů. Mě osobně to připadalo docela zajímavé, protože je to pro nás neznámé, my už jsme něco podobného dávno ztratili. Do téhle chvíle jsem si vůbec neuvědomila, jak je to komplikované, že se smečka řídí podle určitých pravidel. Byla jsem překvapená, jak se vlci chovají k ženám (samicím). Je vidět, že každý živočišný druh to má jinak, třeba kudlanky by s nimi nesouhlasily :D

Taky mě přišlo zajímavé, jak autorka zapracovala do příběhu stříbro. V dnešní době jsou buď knížky, které tento mýtus zcela popírají, nebo si ho nějak pozmění. Naopak Patricia Briggs přenesla tuto myšlenku do našeho světa a zamíchala stříbro s chemickými prvky a sloučeninami a vytvořila tak ,,stříbrné kulky“ jednadvacátého století. Opravdu se mi to líbí, v dnešním světě drog. Je to originální a moderní.

Abych se přiznala, zpočátku se mi do té knížky nechtělo. Odrazovala mě obálka, i když pak jsem uznala, že se k té knížce hodí. Když jsem se ale začetla, zjistila jsem, že je to dobrá knížka a už se těším na další díl :)

Hodnocení: 7 z 10

Autorka recenze: Wewerka
blog: http://wewerka.blog.cz/

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za tvůj komentář :))