pátek 9. prosince 2011

Kouzlo pohádek (1)

S vánočním obdobím je spojeno také spostu pohádek. V projektu Mrazivé období od Abyss a Syki je jeden podprojekt zaměřený právě na pohádky. Trvá od prosince do února. Pravidla najdete zde nebo tady.


Popelka 
 
Jako první je v hledáčku Popelka. Pro mě snad nejklasičtější vánoční pohádka, která v tomto období nesmí chybět.
Je hodně zpracování tohoto motivu, ale nejhezčí je asi to ,,naše" s Šafránkovou. Nebráním se ani těm novějším verzím, ale tahle prostě klasika. Na Štědrý den prostě nesmí chybět, protože se u ní skvěle zdobí stromeček. Nemusíte se neustále dívat na obrazovky, můžete se k ní klidně otočit zády, protože samozřejmě ji znáte nazpaměť.
Neznám knižní podoby této pohádky, protože mi vždy přišlo zbytečné ji číst, když je tolik filmových zpracování. Popelka pro mě znamená film a měnit to nebudu.
Zajímavé jsou i zpracování zasazené do dnešního moderního světa, jednou ztratí popelka mobil, jednou ipod, ale střevíčku se nic nevyrovná.
Myslím, že jsem nikdy neviděla Disneyho verzi popelky, ale z jeho dílny jsem viděla jen málo klasických pohádek. Letos jsme měli na táboře téma Disney a já byla totálně mimo :D Znala jsem jen verze knižní, nebo hrané a protože si Disney některé pohádky přetváří podle sebe, pár detailů pro mě bylo nových. Ale díky tomu ve mě zaplála touha podívat se na Pocahontas nebo Aladina. Ještě jsem to sice neudělala, ale v nejbližší době se na to chystám :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za tvůj komentář :))