sobota 5. listopadu 2011

Recenze: Čísla - Na útěku

Autor: Rachel Wardová
Vyšlo: 23. 8. 2011
Nakladatel: Egmont
Žánr: fantasy
Anotace:
Jem už od malička vidí v očích lidí čísla. Co ta čísla vlastně znamenají, pochopí v den matčiny smrti – jsou to data, dny, kdy lidé, kterým se dívá do očí, zemřou.
Život je pro Jem těžký, dokud nepotká kluka, kterému říkají Pavouk. Svět je náhle mnohem krásnější.
Ale cestou do Londýna Jem pozná, že se blíží veliké neštěstí, které navždy otřese jejich životy…
Od chvíle, kdy zemřela její matka, Jem věděla o číslech. Věděla o nich už mnohem dřív, vlastně odmalička. Když se podívala někomu do očí, registrovala v nich číslo. Ale jeho význam zjistila v den, kdy její matka zemřela na předávkování drogami. Číslo znamenalo datum úmrtí.

Můj názor:

Jem je tvrdá holka, obroušená životem, často prostořeká a protivná. V životě se plácá od jednoho pěstouna ke druhému, v sedmi letech jí umřela matka feťačka a její vyjímečnou schopnost ,spíše danajský dar, nenávidí. Málokdy se autorovi podaří vytvořit hlavního hrdinu, který vám tak leze na nervy. Někdy jsem nechápala chování a vyjadřování Jem. Přestože neměla důvod, chovala se jak malý spratek. Jasně, chápu, neměla zrovna jednoduchej život, ale to neznamená, že si musí myslet že se svět točí jen kolem ní.


Autorka má přímočarý styl , ne bez zbytečných opisů a líbí se mi, že nevytvořila klasickou hlavní postavu. Všude je spousta dokonalých dívek, s úžasnými nadpřirozenými schopnostmi, krásné a chytré, ale jen málo autorů si zvolí dívku nesympatickou, nezkrocenou okolním světem a sprostou.

,,Já to nemůžu dopustit, Jem. Raději budu bojovat a zemřu."
I když mi na začátku Jem úplně nesedla, od druhé třetiny jsem ji začala chápat. Začíná se projevovat její jemnější stránka. Čím víc si oblibuje Pavouka, tím víc jsem si oblibovala já ji. Konečně projevila nějaké city , i když si je nejprve neuvědomuje. Nejlepší byl právě konec, posledních sto stránek. Jem trochu vyspěla, přestala se chovat zbrkle a konečně začala uvažovat.

Kniha se četla lehce, děj je plynulý. Trvalo mi ji přečíst týden, hlavně kvůli pro mě nezajímavému prostředku a škole. Našla jsem pár opravdu povedených momentů, ale víceméně mě rozhodil použitý slovník. Přestože je hrdinka z nejnižší vrstvy, mohla se autorka s množstvím sprostých slov uskromnit.  
Dávám 7 bodů z 10.

22. 11. 2011 chystá EGMONT vydat 2. díl s podnázvem Chaos.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za tvůj komentář :))