sobota 26. listopadu 2011

Recenze: Bitva o labyrint

Vyšlo:  03/11
Jmenuji se Percy Jackson... Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnějším. Tábor polokrevných už není co býval. S Lukem a Kronovou armádou hledáme cestu za jeho hranice.
Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

Příběh postavený na řeckých bájích a pověstech má něco do sebe, i když je kniha původně psaná pro mladší publikum. Mytologii miluju, takže tuhle sérii rozhodně nemůžu přehlížet. Pokud jste nečetli předchozí díly, tak je načase, aby jste to napravili a až pak si přečetli tuto recenzi. Může obsahovat informace, které by vám prozradily zápletky v předchozích dílech.

Předchozí díly většinou začínaly tím, že se Percymu něco stalo ve škole a tento díl není vyjímkou. Možná, že autor jen neví, jak začít, ale kniha tak hned od začátku nabírá obrátky. Už v první kapitoly bojuje o holý život, ale protože teprve začaly prázdniny a on se chce vrátit do táboru polokrevných, nenechá se sebou zametat. Líbí se mi, že Rick Riordan neopakuje děj předchozích dílů, jen sem tam něco doplní pro zapomětlivé.
Percymu je už skoro patnáct, takže kromě bájných bytostí má taky trochu problémy s holkama. To ale on neví, protože jim nerozumí (jako snad každej pubertální kluk). Přesto je kniha stejně nevinná, stejně jako na začátku.

Setkáváme se se starými přáteli z minulých dílů, ale objevuje se i spousta nových nestvůr, se kterými jsme neměli to štěstí. Pokud máte po ruce Staré řecké báje a pověsti od Petišky stejně jako já, určitě je využijete. Stačit vám bude obyčejná wikipédie, protože i pro takového nadšence jako jsem já, se našlo pár stvůr, které jsem neznala a je určitě lepší, když si je najdete, protože některé v knize popisované nejsou. V tomhle se mi tato série líbí, je zpracovaná na motivu geniálního starého Řecka a učitel dějepisu Rick s nimi umí pracovat. Dokáže podat dítěti příběh v zajímavém vydání, které naláká i starší čtenáře.

Tentokrát si jako hlavní podklad vybral autor (jak už z názvu vypovídá) pověst o Mínotaurovi a Daidalovi. Převést tuto báji do současnosti určitě nebylo jednoduché, ale autor to zvládl výborně. Celý komplex labyrintu vymyslel dokonale, a čtenář i začne uvažovat zda by nebylo možné něco takového vytvořit i ve skutečnosti. Líbily se mi pohledy do mírně upravené minulosti v Percyho snech. Vždy jsem se těšila, kdy zase půjde spát, protože tyhle historické cesty mě nesmírně bavily. Nesmím zapomenou na devátou kapitolu. Ta byla plná humoru už od názvu kapitoly. Přečetla jsem si ji třikrát, než jsem se donutila pokračovat dál. No, nutit jsem se nemusela, kniha vás do děje vtáhne a nepustí, dokud si ji celou nepřečtete a i pak budete toužit po přídavku.

Průběh knihy je plynulý, plný akce a zajímavých informací, nic bych mu nevytkla, nic bych nezměnila. A konec je přímo monstrózní! Důležitou roli v něm sehraje Grover, který doposud hrál jen druhé housle. A nesmím ani zapomenout na Rachel a Nica, nové postavy z minulého dílu. Tentokrát dostanou více prostoru aby mohli pomoct našemu hrdinovi Percymu zachránit svět.

Jak už jste asi mohli pochopit z celé recenze, jsem z Bitvy o Labyrint nadšená. Miluju tuhle sérii, celý příběh o Percym Jacksonovi. Vzdávám díky velectěnému autorovi Rickovi za tento dar :D A pokud jste ještě neviděli film  natočený podle prvního dílu, tak to udělejte. Už kvůli tomu herci, který hraje Percyho ;)