středa 2. listopadu 2011

Nejděsivější nej (3)


Toto děsivé téma má 7 částí, které je součástí Děsivého podzimního meme. Pravidla nejdete na této stránce. 

5 děsivých míst
Místa,která mě děsí. Místa, kde historie zanechala velkou jizvu. Místa, která se neobejdou bez husí kůže. Místa, kde noční můry ožívají.


Kapucínská hrobka
Brno
Toto místo není nijak známé, ale pro mě je to symbol smrti. Kvůli prostředí ovzduší  hrobky se těla příslušníků řádu zachovaly v téměř nedotčeném stavu. Dívat se na vysušená těla, zbytky vlasů a dokonce rozpoznávat výrazy na některých tvářích je nezapomenutelné. Jsou to takové novodobé mumie ze 17.století. Určitě to stojí za návštěvu.




Hrad Buchlov
Tento hrad jsem navštívila jako malá holka  a povídání o tom, že zde omylem pohřbili zaživa muže mi velmi znechutila prohlídky hradů. Tento muž měl prý jen velmi slabý dech, proto si mysleli, že zemřel. Pohřeb proběhl normálně, ale druhý den se začaly z něj ozývat rány. Lidé se báli, tak se stranili a nikdo nic neudělal. Týden potom, co to přestalo, hrob vykopali a našli onoho ,,mrtvého" muže s vytrhanými vlasy a okousanou rukou až na kost. Nevím, jestli je to pravda, nebo chtěli hradu dodat nádech hrůzy, ale už jen to, že by bylo možné něco takového, mě děsí.


Auschwitz -Birkenau
Představa, že dýcháte částečky spálených těl nevinných lidí je příšerná. To co dokázal člověk udělat člověku je nepochopitelné a přestože jsem se zde dozvěděla  velmi mnoho důležitých podrobností, už nikdy to nechci zažít znova. Ne, děkuji, připomínat si tyto nechutné věci je sice důležité, ale jednou to stačí.






Židovský hřbitov
Dambořice
V přehledu děsivých míst nesmí samozřejmě chybět hřbitov. Nemyslím ty opravené, vyumělkované, o které se někdo stará. ale ty, které mají historii. Na tento mě babička brala odjakživa, připomenout si, že život je pomíjivý. Pohled na tu spoustu náhrobků, zarostlých plevelem, mě fascinoval. Chyběla jen hororová muzika a pár nemrtvých.





Dům hrůzy
Zatím jsem navštívila jen ten ve francouzském Disneylandu, ten pro mě ale děsivý nebyl. Možná kdyby mi bylo 5. Ale ráda bych se podívala do nějakého opravdu dobrého.

5 komentářů:

  1. V Kapucínské hrobce jsem taky byla a opravdu to tam vypadá hrůzostrašně. Na Buchlově jsem taky byla, ale tenhle příběh si vůbec nepamatuju.

    OdpovědětVymazat
  2. Už je to dlouho, ale možná to bylo na zámku Buchlovice. Navštívili jsme to v jeden den, tak se mi to možná plete, ale na tohle bych nezapoměla :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já si spíš na Buchlově pamatuju, že nás zavedli do nějaké takové jakoby egyptské místnosti nebo co to bylo a tam nám začala průvodkyně vykládat o Černé paní... načež nás vyděsila upuštěním klíčů na zem :D To byla rána jako z děla :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám Buchlov přes kopec a ten příběh je opravdu z tama. I to upustění klíčů;) Ale je stejně zajímavé, že i když jsem tam byla už mockrát, vždy mě to dokázalo hodně rozhodit. Jak klíče, tak i ten příběh..

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))