úterý 18. října 2011

Série - Hunger Games

Autor: Suzanne Colins
Počet dílů: 3
Nakladatelství: Fragment



Hunger games - Aréna smrti
Počet stran: 328
Anotace:
V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.

Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.

Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně.


Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska...

Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další  úsvit?

Hodnocení: Tento díl zahajuje celou sérii, okolnosti příběhu jsou vysvětleny během vyprávění, proto má kniha rychlý spád. Hlavní hrdinka často šokuje svými názory, ale brzy je jasné, že nemá na vybranou. Pokud chce přežít, musí se přizpůsobit podmínkám. Kniha překvapí svojí krutostí, ale to neubírá na její čtivosti. Nebudete chtít přestat -i když se vám nebude líbit co čtete- dokud kniha neskončí. Konec je překvapivě (v rámci možností) šťastný, ale nechá prostor pro další otázky a pokračování série.

Hunger games - Vražedná pomsta
Počet stran:  336
Anotace:
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?





Hodnocení: Ze všech 3 ve mě nezanechal takovou tu rýhu jako ostatní. Samozřejmě mě vyděsilo vyhlášení čtvrtoher, ale na můj vkus se seběhlo všechno až moc rychle. Po klidném začátku, kdy si ujasníme co se stalo s hlavními hrdiny po Hladových hrách utrpíme šok. Ani si nestihneme oblíbit nové postavy ( a to je asi dobře ) a už se přidávají do zástupu mrtvých. Kvalita druhé knihy je stejně vysoká jako u Arény smrti, ale nechává velmi nedořešený konec.


Hunger games - Síla vzdoru
Počet stran: 344
Anotace:
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Proti všem očekáváním, přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká... 



Hodnocení: Vůbec se mi nechtělo se čtením tohoto dílu začínat. Ale nemohla jsem nechat příběh Katniss nedokončený. Lituji toho, že jsem kdy začala Hunger games číst. Ne, že by to nebyly dobré knihy, ale ta surovost celého příběhu mě děsí. Už jen to, že někoho vůbec napadlo poslat proti sobě bojovat 24 dětí. Obdivuji spisovatelku za její nápady, ale nenávidím za její krutost. Síla vzdoru je pro mě asi nejemotivnější ze série, ale ne nejlepší. Děsila jsem se každé příští stránky, ale zároveň se nemohla odtrhnout. Svět není jen černý a bílý, má i více odstínů. Katniss se velmi změnila během příběhu, je tvrdší a vyspělejší, ale některé její činy mi byly proti srsti. 


Celkové hodnocení série: Jedna z nejlepších sérií, které jsem kdy četla. Určitě bych ji doporučila všem, kterým nevadí poznat hloubku lidské krutosti, ale i po něčem novém a originálním.

1 komentář:

  1. úplně s tebou souhlasím...pěkně jsi to napsala.Nejdřív jsem nemohla uvěřit tomu,že něco takovýho napsala žena(jako že je to tolik drsný, id kyž s současnosti už je to skoro jedno,muži i ženy dělají strašný věci).Ale zase muž nemohl vystihnout to,co cítila Katniss.příběh dobrej,jak jsi napsala,ale...

    OdpovědětVymazat

Děkuju za tvůj komentář :))