sobota 22. října 2011

Recenze: Krásní mrtví - Jonas

Autor: Eden Maguire

Vyšlo: 15.3.2011
Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Eden Maguire žije střídavě ve Velké Británii a Spojených státech. Kromě literatury se zajímá o nadpřirozeno a temné stránky života. Volný čas tráví ze všeho nejraději v přírodě, především u svých přátel na ranči v Coloradu. Sama k tomu říká: "Posaďte mě na koně a nasměrujte mě k nejbližší hoře – tam je můj soukromý ráj."

Shrnutí děje:
Na střední škole dojde během jednoho roku ke čtyřem úmrtím. Poslední z nich byl přítel hlavní postavy Dariny, který se s tím těžko vyrovnává, ale již v první kapitole se dozvídáme, že Phoenix vstal z mrtvých. Celému tomuto procesu přihlížejí i ostatní ,,mrtví'' středoškoláci a pár dalších lidí. Nazývají se Krásní mrtví. Vede je Hunter, kterému nemohou odporovat. Darině chvíli trvá než pochopí že Jonas už oravdu nežije, čili nemá srdce. Soustředí se pouze na svého přítele a nemá moc času uvažovat nad tím, že nekrofilie je vlastně zakázaná. Přitom spolu nechodí zas až tak dlouho.  Naštěstí celá kniha není jen o jejich vztahu. Dochází k mírnému míchání žánrů a najedou se kniha podobá detektivce, což je příjemnou změnou. Darina musí pomoci vyřešit nehodu prvního mrtvého středoškoláka Jonase, aby mohla být i nadále s Phoenixem. Bohužel, ale Jonasovi už nezbývá moc času, protože se blíží výročí jeho smrti.
Knihu bych určitě nezařadila mezi velmi povedené kousky, ale nepovažuji ji za úplný propadák. Takovej normální průměr. Jen mě trochu zaráží střídání 1. a 3. osoby a  nesrovnalosti s těly Krásných mrtvých. To je jako vykopali či ukradli? Nebo si udělali nové? Vždyť tam byla jedna poznámka, že pohřbili jeho tělo ( tak úplně si už nepamatuji jestli to bylo tělo Jonase nebo Phoenixe). Tohle mi trochu pomotalo hlavu, no :). Pokud na to přijdete, dejte mi vědět, prosím. Třeba mi něco uniklo.

Určitě také kniha nabízí něco nového. Třeba ten nápad s bouřkou a uvíznutím na druhé straně a následné zetlení jejich těla. To mě vážně zaujalo :D A tady máte takové menší shrnutí pojmu zombie.

Dávám 5 bodů z 10.